شناسه خبر:78865
1402/11/8 12:19:49

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار کرمانشاه با تأکید بر تأثیرگذاری و کارآمدی مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: برای رسیدن به این هدف، شورا باید به شکل قرارگاه درآمده تا شاهد نتایج اثرگذار آن در جامعه باشیم.

محمدطیب صحرایی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در همین راستا همه مدیران دستگاه‌ها باید شورای فرهنگ عمومی، جلسات و مصوبات آن را جدی‌تر گرفته و در جلسات حضور فعال داشته باشند، ادامه داد: نخستین گام برای قرارگاه شدن تعیین نقشه راه است؛ بنابراین ضروری بوده در درجه نخست اولویت‌های فرهنگی استان به‌درستی شناسایی شود.

صحرایی افزود: قصور در این زمینه پذیرفته نیست و تمام دستگاه‌های استان پنج اولویت فرهنگی استان را از دید و نگاه دستگاه خود به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: این اولویت‌ها درنهایت جمع‌بندی شده و پنج اولویت اصلی فرهنگی استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال و در نقشه و سند مهندسی فرهنگی کشور به‌کارگیری می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه خودشیفتگی برای یک فرد و یک جامعه خطرناک است، اظهار کرد: همان‌طور خودکمتربینی و خودتحقیری نیز به همان میزان با خطر و آسیب همراه است که باید از آن اجتناب شود.

وی ادامه داد: خیالی دیدن اوضاع جامعه توصیه نمی‌شود، اما در مقابل فاجعه‌بار دیدنِ بی‌دلیل اوضاع جامعه هم آسیب‌زا است؛ دراین‌بین تنها شیوه درست آرمانی اندیشیدن و واقعی عمل کردن است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امروز رسالت اصلی و مهم‌ترین جهاد ما دمیدن روح امید در جامعه است، اظهار کرد: امیددهی به توصیه مقام معظم رهبری نباید واهی و خیالی باشد و مبتنی بر واقعیت‌ها و حقایق ناب انقلاب اسلامی باشد.

صحرایی گفت: قطعاً در جامعه مشکلات و آسیب‌هایی داریم که در هر جامعه دیگری نیز وجود دارد، اما نباید تنها روی آن تمرکز کرد و از دیدن پیشرفت و موفقیت‌ها غافل شد.

وی با بیان اینکه نباید تنها آسیب‌ها را برای جامعه پُررنگ کرد، ادامه داد: پیشرفت‌هایی که امروز کشور در تمام حوزه‌ها داشته، بی‌نظیر است و جا دارد اقدامات ارزشمند و دستاوردها هرچه بیشتر دیده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین یادآور شد: مادامی که فرهنگ اصلاح نشود، کارهای دیگر به نتیجه نمی‌رسد؛ بنابراین اصلاح فرهنگ جامعه و ارتقای آن باید در اولویت قرار گیرد.

شناسه خبر 78865