شناسه خبر:78875
1402/11/8 12:45:09

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: از روز دوشنبه تا اواخر هفته دمای هوای استان 10 درجه سردتر از دمای فعلی خواهد شد.

محمدحسن باقری‌شکیب روز گذشته با اشاره به بارش برف و باران، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته ارتفاع برف در چشمه علی‌محمد ملایر به 30 سانتی‌متر رسیده است‌.

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط نهاوند، همدان و ملایر هم ارتفاع بارش برف 10 سانتی‌متر گزارش شده است، تصریح کرد: بارش برف با شدت ملایم تا صبح فردا ادامه دارد.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه از روز دوشنبه با خروج سامانه بارشی از استان شاهد کاهش دمای محسوس در نقاط مختلف استان خواهیم بود، عنوان کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، حداقل دمای بسیاری از نقاط استان تا منفی 8 و منفی 10 درجه سانتی‌گراد هم پیش خواهد رفت‌.

باقری‌شکیب با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته حداقل دمای شهرستان همدان یک درجه و حداکثر آن 10 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است، تصریح کرد: برای روز سه‌شنبه دمای همدان 10 درجه نسبت به امروز سردتر می‌شود‌.

وی به وضعیت دمای استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت‌ گل‌تپه با حداقل دمای منفی سه درجه به‌عنوان سردترین و اسدآباد با حداکثر دمای 11 درجه به‌عنوان گرم‌ترین شهرستان استان ثبت و گزارش شده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو از ورود یک‌ سامانه بارشی جدید به استان در روز سه‌شنبه خبر داد و اظهار کرد: با فعالیت این سامانه بارشی، تا آخر هفته شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

 

شناسه خبر 78875