شناسه خبر:78932
1402/11/9 11:14:35

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: پیگیر تردد و اشتغال کارگران در اقلیم کردستان عراق و همچنین وضعیت بیمه کارگران هستیم و امیدواریم بزودی با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و پیگیری‌های وزارت کار این مشکلات رفع شود.

فرزاد پیشکاری روز یکشنبه در دیدار با اعضای کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان شهرستان‌‌های استان در سنندج با بیان اینکه کارگران و استادکاران ساختمانی نقش اساسی در شهرسازی و زیباسازی فضای شهری و روستایی دارند، اظهار کرد: جامعه کارگران و استادکاران ساختمانی به‌عنوان یکی از قشرهای اثرگذار در مسیر توسعه اقتصادی هستند.

وی کارگران را بازوان توانمند وزارت کار و صاحبان اصلی این وزارتخانه خواند و اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان را برای رفع مشکلات این قشر به‌کار می‌گیریم و شبانه‌روزی در جهت محقق نمودن اهداف و سیاست‌های وزارت کار در راستای ایمنی، رفاه و صیانت از حقوق کارگران تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تبیین فرهنگ ایمنی در بین کارگران به‌ویژه کارگران ساختمانی از حوادث ناگوار جلوگیری خواهد کرد، افزود: کارگران سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و حفظ جان آنان از اولویت‌های وزارت کار است.

پیشکاری با بیان اینکه پیامبر اسلام بر دست کارگر بوسه زده و تکلیف را بر ما روشن کرده است، اظهار کرد: ما نیز به تأسی از پیامبر خدا بر دستان کارگران بوسه خواهیم زد و به‌عنوان خادمان جامعه شریف کارگران، هر آنچه در بضاعت داشته باشیم برای رفاه، آسایش و معیشت کارگران به‌کار خواهیم گرفت.

وی افزود: کاهش تورم و معیشت کارگران از اولویت‌های اصلی وزارت کار است که توجه به آن، بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های دیگر را کاهش می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تأکید کرد: انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان در حوزه‌های ارتقای دانش، آموزش، ایمنی و حفاظت فنی کمک حال و یاور دولت و وزارت کار هستند.

میکائیل صدیقی؛ رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان کردستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیر کل کار کردستان به جامعه کارگری، دغدغه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کرد و از مدیر کل کار کردستان خواست مشکل بیمه کارگران ساختمانی، اعزام کارگران و استادکاران به اقلیم کردستان عراق، مسکن کارگران و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به خانواده کارگران را از طریق وزارت کار حل و فصل کند.

در پایان هرکدام از روسای انجمن‌های صنفی کارگران و استاد کاران بخش ساختمان شهرستان‌های تابعه استان نقطه نظرات خود را در خصوص مشکلات و معضلات هر شهرستان بیان کردند.

 

شناسه خبر 78932