شناسه خبر:78976
1402/11/10 10:45:52

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مشکلات بیمه‌ای و اعزام کارگران به اقلیم کردستان عراق را از طریق استاندار و نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده و تا کسب نتیجه آن را دنبال می‌کنیم.

کیومرث حبیبی روز دوشنبه در نشست صمیمی با تشکلات کارگری، کارفرمایی و انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان کردستان با بیان اینکه مشکلات حوزه کارگری را به خوبی درک می‌کند، کارگران را سرمایه‌ها و گنجیه‌های کشور خواند و اظهار کرد: تشکلات کارگری و کارفرمایی نقش مهمی در بهره وری و رشد تولید در کشور ایفا می‌کنند.

وی تشکلات کارگری و کارفرمایی را بازوان توانمند دولت و مشاوران پرتوان خواند و از کارگران و استادکاران بخش ساختمان خواست انتقال فرهنگ، تجربه و مهارت در اعزام کارگران به اقلیم کردستان در نظر گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی، گفت: اگر بخواهیم از بخش خصوصی پشتیبانی و حمایت کنیم باید با تکیه بر منابع و منافع دولتی را کاهش داده و دولت نیز بر کار سرمایه‌گذاران فقط نظارت کرده و با مشوق‌های لازم حمایت کند.

حبیبی تأکید کرد: تمام تلاش و توان خود را برای رفع مشکلات حوزه کارگری به‌کار گرفته می‌شود و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم به بیان مسائل و مشکلات حوزه کارگری، کارفرمایی، انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان پرداخت.

فرزاد پیشکاری گفت: از تمام ظرفیت‌های اداره کل کار استان، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات این قشر استفاده کرده و شبانه‌روزی در جهت رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی تلاش خواهیم کرد.

وی از اهتمام معاون امور عمرانی استاندار کردستان در خصوص پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج تقدیر کرد و خواستار تخصیص 250 میلیارد ریال مصوبه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان در راستای تکمیل، تجهیز و آماده‌سازی این مجموعه کارگری شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: با راه‌اندازی این مجموعه کارگری تحرک و شور و نشاط در بین کارگران و خانواده‌های آنان ایجاد خواهد شد که این خود زمینه ساز جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

شناسه خبر 78976