شناسه خبر:78983
1402/11/10 11:03:44

وزارت خارجه آلمان با اشاره به حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن از ایران خواست از نفوذ خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه استفاده کند.

وزارت خارجه آلمان به حمله پهپادی شب گذشته به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن که به کشته شدن دست کم سه سرباز آمریکایی منجر شد، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه آلمان در موضع‌گیری خود گفته، «حملات شبه‌نظامیان وابسته به ایران که به کشته شدن نظامیان آمریکایی منجر شد را به‌شدت محکوم می‌کنیم».

آلمان در این بیانیه از ایران خواسته «از نفوذ خود در منطقه برای کاهش تنش‌ها استفاده کند.»

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه‌شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دست کم 34 نیروی نظامی نیز زخمی شدند.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن به‌نام «برج 22»، سه نظامی کشته و بیش از 30 نیروی نظامی این کشور زخمی شدند.

گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه یکشنبه به تعدادی از نقاط در سوریه و فلسطین اشغالی حمله کرده است؛ بااین‌حال مقاومت عراق مستقیماً به حمله به پایگاه برج 22 اشاره‌ای نکرده است.

مقاومت عراق در بیانیه خود گفته که نیروهای این سازمان در شامگاه یکشنبه به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و در پاسخ به قتل عام اسرائیل علیه مردم در غزه این حملات پهپادی را انجام داده است.

مقاومت عراق همچنین گفت که این حملات چهار پایگاه را هدف قرار داده که سه پایگاه در سوریه و یکی از این پایگاه‌ها داخل فلسطین اشغالی قرار دارد.

 

 

شناسه خبر 78983