شناسه خبر:78984
1402/11/10 11:05:02

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: یگان‌های پدافندی در آینده نزدیک به نسل جدیدی از پهپادها با مأموریت‌های مختلف رزمی تجهیز می‌شوند که توان دفاعی و بازدارندگی کشورمان را چندبرابر افزایش می‌دهد.

امیر علیرضا صباحی‌فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش بازدید کرد و آمادگی تجهیزاتی و توان دفاعی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این بازدید اظهار کرد: رشد و ارتقای سامانه‌های بومی پدافند در دستور کار جدی پدافند هوایی ارتش است و یقیناً نقش منحصربه‌فرد پدافند در دفاع از مرزهای هوایی کشورمان بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به خودکفایی کامل پدافند در زمینه تجهیزات راداری، موشکی و پهپادی، اذعان کرد: پیشرفت فناوری در مجموعه پدافند همگام با دانش روز درحال ارتقا و بهینه شدن است و بخش گسترده‌ای از این تجهیزات در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود.

امیر صباحی‌فرد بیان کرد: یگان‌های پدافندی در آینده نزدیک به نسل جدیدی از پهپادها با مأموریت‌های مختلف رزمی تجهیز می‌شوند که توان دفاعی و بازدارندگی کشورمان را چند برابر افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش انجام مداوم رزمایش‌های متعدد را در آمادگی پدافند حائز اهمیت دانست و گفت: پدافند همواره جلوتر از تهدیدات درحال حرکت است.

 

 

شناسه خبر 78984