شناسه خبر:78993
1402/11/11 09:16:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:120 دستگاه ماینر قاچاق در یک معدن ماسه‌شویی در روستای خلیچیان شهرستان سنندج کشف و ضبط شد.

هیوا لهونیان اظهار کرد: در پی‌کسب خبری مبنی بر استخراج رمز ارز دیجیتال در یک معدن ماسه‌شویی واقع در حومه روستای خلیچیان شهرستان سنندج با شناسایی و بازرسی واحد اتفاقات و عملیات شهرستان سنندج و همکاری مراجع قضایی و انتظامی استان کردستان 120 دستگاه ماینرغیر مجاز کشف و ضبط شد.

وی گفت: متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک وضعیت مصرف برق، مبادرت به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی اقدام به ماینینگ می‌کنند که همین امر باعث می‌شود ضمن ایجاد خسارت در وسایل برقی مشترکانی که از شبکه مربوطه تغذیه می‌کنند سبب ایجاد خساراتی به تجهیزات شبکه برق می‌شوند که متعاقبا” منجربه خاموشی‌های ناخواسته برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج یک واحد بیت کوین بیش از 300 مگاوات ساعت است که این عدد معادل مصرف برق یک سال یک خانواده معمولی است، در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با همکاری و هماهنگی بسیار خوب مراجع قضایی و انتظامی و با برنامه ریزی‌های مدون و گشت‌های محسوس و نامحسوس سعی بر کشف تمام ماینرهای غیر مجاز در استان را دارد

شناسه خبر 78993