شناسه خبر:79049
1402/11/12 12:23:17
با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم صورت گرفت؛

فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان افتتاح شد

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان افتتاح شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، مجید کزازی ابراز کرد:‌ بخش جنوبی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان عصر روز 10 بهمن‌ماه جاری با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، استاندار همدان و معاون هماهنگی امور اقتصادی وی، رئیس پارک علم و فناوری همدان و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

کزازی گفت: این مجموعه دارای 16 هکتار مساحت بوده و در سه فاز به‌منظور خدمت‌رسانی به شرکت‌ها و واحدهای فناور مصوب شده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه فاز نخست این مجموعه در سال 98 به بهره‌برداری رسیده است، افزود: پروژه فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری همدان به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع است که یک‌هزار متر مربع آن امروز افتتاح شد.

وی از پیشرفت 90 درصدی بخش شمالی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان خبر داد و تصریح کرد: این بخش از پروژه شامل 23 فضای استقرار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد فناور است که درصورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، به بهره‌برداری می‌رسد.

کزازی با بیان اینکه فاز سوم این مجموعه از عدم ردیف بودجه ملی رنج می‌برد، گفت: رایزنی‌هایی درخصوص کسب مجوز به‌منظور تأمین اعتبار در ردیف ملی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی به نیازها و دغدغه‌های واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و مطرح کرد: ایجاد فضای اداری و کارگاهی یکی از دغدغه‌های اصلی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان است که فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی در اختیار شرکت‌ها و واحدهای فناور استان قرار بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان 30 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور آماده‌سازی تأسیسات زیربنایی برای واگذار اراضی و 30 میلیارد تومان به‌منظور تکمیل فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان مصوب شده که بخشی از آن تخصیص داده و هزینه شده است.

به گفته وی یکی از شرایطی که پارک علم و فناوری همدان به سطح یک ارتقا پیدا می‌کند، واگذاری اراضی به این مجموعه است.

کزازی از فعالیت 10 مرکز رشد، 411 شرکت و واحد فناور، استقرار 48 شرکت دانش‌بنیان، ارائه خدمات آزمایشگاهی به تعداد یک‌هزار و 369 مورد در پارک علم و فناوری همدان خبر داد و گفت: همچنین پارک علم و فناوری همدان در دو سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر جشنواره شهیدرجایی شده است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 800 اشتغال به‌واسطه فعالیت واحدهای فناوری، مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری یک‌هزار و 200 میلیارد تومان فروش ریالی و 6 میلیون دلار فروش ارزی توسط واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک استان رقم خورده است.

این مقام مسئول از کسب رتبه فناور برتر ملی شرکت «پردازش برتر غرب» در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در نمایشگاه ملی آبادیران شرکت ذوب‌ریزان موفق به کسب رتبه سوم شد و شرکت پایاویسپار نیز رتبه برتر در حوزه کارآفرینان را به‌دست آورده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان عنوان کرد: کسب تسهیلات و اعتبارات توسط پارک علم و فناوری همدان از محل تبصره 18 در سال جاری و بند ب تبصره 16 در سال گذشته بوده است.

شناسه خبر 79049