شناسه خبر:79060
1402/11/12 13:04:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وقتی از قله صحبت می‌کنیم فقط راجع به استان‌های بزرگ و معروف صحبت نمی‌کنیم، گفت: در کرمانشاه امروز 92 شرکت دانش‌بنیان فعال است که در این شرکت‌ها 20 محصول منحصربه‌فرد درحال تولید بوده که اگر تولید نشود، باید از کشورهای دیگر وارد کنیم.

«محمدطیب صحرایی» روز چهارشنبه در مراسم «زنگ انقلاب» که در آستانه دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت نمادین در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک انسان شگفت‌انگیز رهبر حرکت عزت‌خواهی مردم ایران شد و در تاریخ ایران هیچ فردی به اندازه امام ملی‌گرا نبود.
وی اضافه کرد: وقتی مردم دیدند عزت‌خواهی یک نماد و راهور پیدا کرده، قدم به قدم با او همراه شدند و انقلاب ثمره تعالی‌جویی ما ایرانی‌ها است که در دورانی کوتاه حقارت را تحربه کردیم؛ اما آن را پس زدیم و به‌سرعت درحال حرکت به سمت قله هستیم.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: ما یک شناسنامه فردی و یک شناسنامه ملی داریم، در شناسنامه ما ایرانی‌ها وقتی دانش‌آموزان تاریخ را می‌خوانند، تصویری که در ذهن آن‌ها باید نقش ببندد، یک تصویر قوی و مقتدر است.
وی عنوان کرد: با نگاهی به شناسنامه ملی می‌بینیم که پُرافتخار است. دانش‌آموز ایرانی باید بداند در سرزمینی زندگی می‌کند که با نگاه به افق تاریخی، جز تمدن چیزی نمی‌بینیم و حقارت بلندمدت را تجربه نکرده‌ایم.
صحرایی گفت: دست قضا شناسنامه ملی ما در مدت کوتاهی دستخوش قدرنشناسی‌هایی قرار گرفت و از میانه دوره قاجار تمدن ایرانی دچار آسیب‌دیدگی شد. پادشاهان بی‌کفایت آن شناسنامه بزرگ را قدر ندانستنند و پله‌پله مردم ما دچار افت شدند و این روند به دوره شوم پهلوی گره خورد که یک پدر و پسر ناتوان بر مقدرات ما حاکم شدند.
وی یادآور شد: رضاشاه لیاقت ارثی که از گذشتگان گرفت را نداشت؛ او نماد تمام‌عیار قدرنشناسی تمدن ایرانی بود، بعد هم ناتوان‌تر از او، پسرش روی کار آمد.
استاندار کرمانشاه تأکید کرد: افتخار باید کرد که کوروشی در ایران بوده که سازمان ملل منشور او را به‌عنوان اثر ماندگار فاخر بشری می‌شناسد و در تفاسیر علمای بزرگ کوروش ذوالقرنین قرآن معرفی می‌شود.
در آیین امروز که در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، زنگ انقلاب توسط یکی از دانش‌آموزان این مدرسه و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه به صدا درآمد.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 350 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

شناسه خبر 79060