شناسه خبر:79066
1402/11/12 13:11:27

سپهرغرب - گروه خبر:اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از افتخاری دیگر برای استان همدان خبر داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، علی حقیقی در جمع هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد ابراز کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان موفق به کسب رتبه نخست کشور در شاخص‌های اختصاصی استان‌های تیپ دو شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: در ارزیابی عملکرد ادارات کل استان‌ها از طریق سامانه ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، برترین‌های سال گذشته در سه گروه معرفی شدند که استان همدان در بین 11 استان گروه دوم این تقسیم‌بندی، توانست با چهار پله صعود نسبت به سال 1400، در مجموع امتیازات اختصاصی در رتبه نخست قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در ارزیابی حوزه‌های مختلف نیز دفتر فنی و مهندسی و حوزه وزارتی رتبه نخست را به خود اختصاص دادند و ورزش بانوان با هفت پله صعود نسبت به سال 1400، در رتبه دوم این ارزیابی قرار گرفت و در دیگر حوزه‌ها نیز رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

حقیقی خاطرنشان کرد: شاخص‌های گروه‌بندی استان‌ها در این ارزیابی براساس جمعیت، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی، توسعه ورزش بانوان، توسعه امور فرهنگی، امور حقوقی، توسعه مدیریت و منابع و امور جوانان انجام شد.

وی کسب این افتخار را حاصل تلاش دست‌اندرکاران ورزش استان همدان برشمرد و افزود: حمایت‌های صورت‌گرفته مسئولان اجرایی و تلاش‌های همکاران و هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان و اصحاب رسانه در کسب این افتخار ارزنده بسیار مؤثر بود.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل در جشنواره شهیدرجایی، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گروه بخش ویژه و اجرای مصوبات سفرهای استانی به‌عنوان دستگاه برگزیده در بیست‌وششمین جشنواره شهیدرجایی طی سال 1401 معرفی شد؛ درحالی که در ارزیابی سال 1400 در رتبه 29 قرار داشتیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال اداره کل ورزش و جوانان در حوزه پژوهشی و فناوری، روابط عمومی، اوقات فراغت و جوانی جمعیت در بین دستگاه‌های اجرایی استان همدان رتبه برتر را کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: همدان اکنون از معدود استان‌های کشور به‌لحاظ دارا بودن انبوه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی است و در دو سال گذشته توانستیم طرح مهم ورزشی را در سطح استان همدان احداث کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از پُرافتخارترین سال‌های تاریخ ورزش همدان سال گذشته بود که صدها نشان رنگارنگ جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشوری توسط قهرمانان ارزنده این استان به‌دست آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پی کسب این موفقیت از کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها، هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان که توانستند در حوزه‌های فعالیتی خود رتبه‌های برتر را به‌دست آورند، تقدیر کرد و از زحمات آنان مراتب قدردانی را به عمل آورد.

شناسه خبر 79066