شناسه خبر:79067
1402/11/12 13:15:21
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان:

اعضای جدید شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورا انتخاب شدند

سپهرغرب -گروه خبر:رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از انتخاب اعضای جدید شورای پژوهشی این مرکز خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به تشریح وظایف و فعالیت‌های این شورا پرداخت و افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان اهمیت ویژه‌ای به پژوهش و مطالعات می‌دهند و تلاش ما بر این است تا پژوهش‌های صورت‌گرفته، تقویت‌کننده سیستم‌های اجرایی مدیریت شهری باشند.

رضایی با اشاره به اینکه در مدتی که مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان راه‌اندازی شده توانسته جایگاه خود ‌را در بین مدیریت شهری و جامعه علمی پیدا کند، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد تعامل بین مراکز علمی- پژوهشی، دانشگاهی و سایر نهادهای مرتبط، زیرساخت‌های علمی و مطالعاتی در پروژه‌های شهری را تقویت کنیم تا مرکز پژوهش‌ها سالیان سال به شهر خدمات پژوهشی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های پژوهشی شورا و شهرداری می‌توانند با هم‌افزایی و هم‌فکری بازوی توانمند علمی برای پیشبرد اهداف عالی مدیریت شهری باشند، اضافه کرد: مرکز پژوهش‌ها بازوی علمی شورای اسلامی شهر محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که این مرکز در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های علمی انجام داده و نتایج حاصله را در اختیار کمیسیون‌های شورا قرار می‌دهد.

* مسگریان: مرکز پژوهش‌های شورا بازوی علمی مدیریت شهری همدان است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه به نقش مرکز پژوهش‌های شورا در پیشبرد امور شهری اشاره کرد و گفت: این مرکز بازوی علمی و مهم شورای اسلامی شهر است و می‌تواند مدیریت شهری را در مسیر اجرای دقیق و علمی برنامه‌ها و طرح‌ها کمک کند.

محمود مسگریان با بیان اینکه توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر جامعه‌ای بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، اظهار کرد: درواقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر جامعه‌ای به‌شمار می‌آید و اگر پژوهشی نباشد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و متعاقب آن سکون و رکود در جامعه حاکم خواهد شد.

مسگریان با تأکید بر اینکه لازم است در بخش‌ها و پژوهش‌های مختلف مطالعات عمیقی صورت پذیرد، یادآور شد: در این راستا به‌ویژه در اجرای پروژه‌های مهم و اثرگذاری که تأثیرات فرهنگی اقتصادی ویژه‌ای در شهر دارد، باید مطالعات و پژوهش‌های عمیقی بر آن صورت پذیرد. چراکه ما با شهری زنده مواجه هستیم؛ هرگونه اقدام و اجرای برنامه و پروژه‌ای در شهر عکس‌العملی را به دنبال خواهد داشت و باید این پروژه‌ها متناسب با شرایط و در زمان مناسبی اجرا شوند.

وی با اشاره به نقش پژوهش در توسعه شهری همدان، اضافه کرد: وجود مرکز پژوهش‌ها موجب توانمندی درخصوص تدوین و برنامه‌ریزی امور مدیریت شهری همدان شده و روند برنامه‌ریزی را تسریع کرده است.

شناسه خبر 79067