شناسه خبر:79109
1402/11/14 13:49:33

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از افتتاح 38 پروژه آب و فاضلاب در بخش شهری و روستایی استان خبر داد.

حشمت الله عباسی با اشاره به بهره‌برداری از 22 پروژه آب و فاضلاب در بخش روستایی و 16 پروژه در بخش شهری استان مرکزی با اعتباری بالغ بر سه هزار و 429 میلیارد ریال اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با 22 پروژه آماده افتتاح در حوزه بهره‌برداری و توسعه آب و 5 پروژه دفع بهداشتی فاضلاب و بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی به استقبال چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود.

وی گفت: احداث یک باب تصفیه خانه آب با ظرفیت 120 لیتر بر ثانیه در شهرهای شازند و آستانه، حفر 13 حلقه چاه، ساخت 26 باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت هفت هزار و 780 متر مکعب، احداث 16 ایستگاه پمپاژ آب، اجرای 66 کیلومتر خطوط انتقال و اصلاح و توسعه 38 کیلومتر شبکه توزیع آب از جمله اقداماتی است که در بخش آبرسانی به شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بهره برداری از استریم چهار فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین را از دیگر پروژه‌های قابل بهره برداری در بخش فاضلاب عنوان کرد.

وی افزود: اجرای 2.6 کیلومتر خط انتقال فاضلاب و 3.2 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب 860 فقره انشعاب جدید فاضلاب در شهرهای مهاجران، ساوه و خمین از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب است.

عباسی از راه اندازی و بهره برداری نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع تولید 400 کیلو وات برق در 5 شهرستان استان خبر داد و گفت: برق تولید شده توسط این نیروگاه به منظور تأمین بخشی از برق مصرفی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرف برق با استفاده از انرژی سبز در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.

شناسه خبر 79109