شناسه خبر:79249
1402/11/17 09:29:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سوادآموزی استان همدان از تمدید مهلت کلاس‌گذاری سال جاری تا پایان بهمن‌ماه 1402 خبر داد و گفت: زمان اعلام‌شده مجدد تمدید نخواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، منوچهر توسلی‌کیا ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: سوادآموزی یکی از رویش‌های نظام اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب خدمات ماندگاری را به جامعه ارائه کرده است و در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش می‌کند.

توسلی‌کیا در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام از شهریورماه، گفت: براساس اعلام سازمان سوادآموزی، به‌منظور جلوگیری از غیر فعال شدن آموزش‌دهندگانی که تاکنون موفق به کلاس‌گذاری نشده‌اند، مهلت ثبت‌نام و کلاس‌گذاری دوره‌های سوادآموزی تا پایان بهمن‌ماه 1402 تمدید و تغییرات در سامانه سواد اعمال شده است.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی سریع موضوع به آموزش‌دهندگانی که تاکنون موفق به کلاس‌گذاری نشده‌اند، ابراز کرد: انتظار است در فرصت باقی‌مانده رؤسای ادارات و مجموعه سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، نهایت پیگیری و تلاش خود را برای پوشش حداکثری دوره‌ها با استفاده از ظرفیت و مشارکت نیروهای جهادی و مردمی و آموزش‌دهندگان، به‌کار گیرند.

توسلی‌کیا همچنین از افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه هدف نیز درخواست کرد از فرصت زمانی باقی‌مانده برای ثبت‌نام در کلاس‌های سوادآموزی استفاده کنند و از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی استان همچنین گزارشی از میزان ثبت‌نام و کلاس‌گذاری استان در سال جاری ارائه کرد و گفت: تاکنون متأسفانه فقط در حدود 14 درصد از حجم ابلاغی به استان زیر پوشش رفته و آموزش‌دهندگان استقبال خوبی از استعلام و پوشش سوادآموزان نداشته‌اند.

وی اذعان کرد: جلسات متعددی با آموزش‌دهندگان استان گذاشته شده و تدابیر لازم برای از سرگیری پوشش حجم ابلاغی درنظر گرفته شده است.

توسلی‌کیا از افراد بی‌سواد و کم‌سواد خواست تا از فرصت دوباره ایجادشده برای آنان استفاده کرده و در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند و باسواد شوند؛ چراکه این فرصت تکرار نخواهد شد.

وی حجم ابلاغی امسال را هشت هزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: این حجم در دوره سوادآموزی سه هزار و 700 نفر و در دوره انتقال دو هزار و 500 نفر و در دوره تحکیم دو هزار نفر است.

شناسه خبر 79249