شناسه خبر:79270
1402/11/18 08:34:43

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان با بیان اینکه شهر به روش سنتی قابل اداره نیست، گفت: باید به سمت گردشگری و جذب سرمایه‌گذار حرکت کنیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی و برخی از مدیران شهری به‌مناسبت دهه فجر و دیدار با شهروندان و نمازگزاران و پاسخ‌گویی به سؤالات، در مسجد مهدیه حضور یافتند.

در این جلسه حسینی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره فجرآفرینان، گفت: اگر نگاهی به اهداف و شعارهای انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بیندازیم، می‌بینیم مسیر و اهداف کشور براساس این شعار بنیان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با وجود بسیاری از مشکلات هنوز در مسیر انقلاب هستیم، افزود: تداوم این انقلاب را در دفاع مقدس که نمونه واقعی مدینه فاضله و مبتنی بر تفکر انسان‌سازی بود، دیدیم و این موضوع باعث افتخار ما است.

این مقام مسئول در ادامه اذعان کرد: شهرداری‌ها یکی از نهادهای پُرقدرت اما مظلوم به‌شمار می‌آیند که در خط مقدم نظام هستند و اگر خوب عمل کنند، نقش مستقیمی در رضایتمندی مردم دارند.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به 300 فعالیت‌ و ارائه یک‌هزار خدمت توسط شهرداری‌ها، عنوان کرد: 70 درصد عملیات عمرانی در اختیار شهرداری‌ها است که خودشان باید درآمد کسب کنند و هزینه‌ها را انجام دهند و اگر در ادوار گذشته ریل سیاستگذاری‌ها در شهرداری‌ها به‌درستی شکل می‌گرفت، امروز این نهاد موفق‌تر عمل می‌کرد‌.

شهردار همدان به تشریح گزارش دوساله اقدمات پرداخت و گفت: اصلی‌ترین موضوع در این دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمامی بود که از سال‌های قبل مانده بودند و خوشبختانه چهار پروژه نیمه‌تمام مهم پُل غدیر، سردار همدانی و بازار سینا به سرانجام رسید و پارکینگ آقاجانی‌بیگ توسط پیمانکار بومی کار را شروع کرده است.

حسینی با بیان اینکه صرفاً نگهداشت شهر 100 میلیارد تومان هزینه دارد، اظهار کرد: متأسفانه سهم شهرداری همدان از ارزش‌افزوده بسیار ناچیز است و با وجود مشکلات مالی، اقدامات خوبی در حوزه آسفالت، پُل‌های عابر پیاده، هوشمندسازی، مباحث ترافیکی و افزایش 100 درصدی دوربین‌ها، سامانه الکترونیکی صدور پروانه، الحاق 118 هکتار جهت ساخت مسکن ملی، 26 معبرگشایی، پوشش رودخانه‌ها و فضای سبز انجام شده است.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مدیریت شهری آن را پیگیری کرد، رعایت عدالت در پروژه‌های شهری دانست و تصریح کرد: ویژگی این دوره مدیریت شهری عدالت توزیعی در خدمت‌رسانی در مناطق محروم بود و بسیاری از کارهای فرهنگی، خدماتی و عمرانی در مناطق سه و چهار صورت گرفته شده است.

شهردار همدان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری همدان، افزود: برنامه‌های خوبی دیده شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سایت موزه میدان امام (ره)، محله کباییان، احداث بازار پرندگان، احیای بازار، احیای گذر فرهنگی، احیای خانه‌های واجد ارزش، جداره‌سازی، احداث سرویس‌های بهداشتی و ثبت جهانی هگمتانه همدان اشاره کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اینکه در بودجه سال 1403 حدود 40 درصد به مباحث جاری و 60 درصد به مباحث عمرانی اختصاص یافته است، تصریح کرد: انشاالله کلنگ‌زنی زیرگذر مدرس را در آینده نزدیک خواهیم داشت و اجرای دوربرگردان پیشاهنگی و پُل بهشت و کارهای عمرانی را با تأکید بر کارهای مطالعه‌ و کارشناسی پیش می‌بریم.

حسینی مسئله مهم مدیریت شهری را بحث سرمایه‌گذاری دانست و ابراز کرد: تحقق سرمایه‌گذاری منوط به این است که همه پای کار باشند و ما 12 پروژه نظیر موج‌های آبی، سایت گردشگری قانطور، بازار خودرو، شرکت سیمان، احداث مجتمع‌های مسکونی، شهر فرش و سایر زمینه‌ها را داریم که آورده 20 هزار میلیارد تومانی به همراه خواهد داشت.

در پایان این جلسه نمازگزاران و حاضران در این جلسه به بیان نقطه نظرات ازجمله مباحث ترافیکی، حمل‌ونقل عمومی، قطار شهری و غیره پرداختند.

شناسه خبر 79270