شناسه خبر:79304
1402/11/18 10:16:02

سپهرغرب، گروه خبر: همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی، پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.

پیمان اسکندری پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه تأمین آب اراضی کیلک سنندج اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش امنیت غـذایی از طریق توسعه باغات و افـزایش تولید محصولات کشاورزی، تثبیت جمعیت، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت و ارتقای شاخص درآمد سرانه استان انجام شده است.

وی افزود: در قالب این پروژه 120 هکتار از اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به آبی تبدیل می‌شود و برای 180 نفر در قالب 24 خانوار تثبیت و ایجاد اشتغال می‌شود و ارزش کنونی این پروژه حدود 500 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تشریح عملیات انجام گرفته در این پروژه پرداخت و افزود: احداث دو باب ایستگاه پمپاژ و ساختمانهای وابسته شامل سه دهنه استخر ذخیره،6 دهنه چاه تأمین آب، دو باب پست برق و دو باب نگهبانی - اجرای خط انتقال لوله.

فولادی به قطر 300 میلیمتر وطول 5/79 کیلومتر - تأمین برق ایستگاه‌های پمپاژ و تأسیسات وابسته به حجم 1 مگا وات - تأمین تأسیسات برقی و مکانیکی شامل خط انتقال برق، تابلوهای برق و الکتروپمپ‌ها و شیرآلات مربوطه ازجمله عملیات انجام گرفته در این پروژه بوده است.

 

شناسه خبر 79304