شناسه خبر:79354
1402/11/23 10:28:38
معاون وزیر صمت در سفر به کرمانشاه:

بیش از 4000 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید برگشت

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر صمت، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان سفر به استان کرمانشاه گفت: چهار هزار و 80 واحد صنعتی غیر فعال در دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشته است.

فرشاد مقیمی روز شنبه 21 بهمن‌ماه در جریان سفر به استان کرمانشاه ضمن بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی در استان کرمانشاه، درخصوص برنامه‌های وزارت صمت برای تأمین زیرساخت‌های صنعتی اظهار کرد: میزان پروژه‌ای که در کل کشور تعریف‌ شده درخصوص ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، دو هزار پروژه بوده که از این میزان 597 پروژه زیرساختی در تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.
وی درخصوص میزان پروژه واحدهای صنعتی که به بهره‌برداری رسیده است افزود: بیش از 228 واحد صنعتی در سراسر کشور طی دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است که حدود 86 واحد جزء واحدهای صنعتی راکد بود که در این ایام توسط دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشته است‌.
معاون وزیر صمت اشاره‌ای به فعالیت‌های صورت‌گرفته درخصوص افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی داشت و تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اهمیت افزایش ظرفیت واحد‌های تولید، به‌حمدالله توانسته‌ایم در بیش از دو هزار و 200 واحد صنعتی در کل کشور افزایش ظرفیت تولید داشته باشیم که سهم استان کرمانشاه 40 واحد صنعتی است.
وی ادامه داد: در بحث مربوط به احیای واحدهای صنعتی تا امروز بیش از چهار هزار و 80 واحد صنعتی غیر فعال در دولت سیزدهم مجدد به چرخه تولید برگشته است و بیش از چهار هزار و 900 واحد صنعتی فعال هم افزایش ظرفیت داشته است.
مقیمی با بیان اینکه وزارت صمت یک هدف‌گذاری در حوزه بنگاه‌ها و واحدهای صنعتی دارد که اختصاص اولویت به بازسازی و نوسازی صنایع است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم بخشی از زیرساخت‌های صنعتی مورد نیازمان را برای افزایش بهره‌وری در سرمایه‌گذاری‌هایی که در کشور اتفاق افتاده است، از طریق نوسازی و بازسازی می‌توانیم مجدد به چرخه تولید برگردانیم که با انجام این کار باعث رونق بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های صنعتی در کشور خواهد بود.
وی توجه ویژه به بازسازی و نوسازی صنایع را اولویت وزارت صمت دانست و گفت:‌ سرمایه‌گذاری درخصوص بازسازی و نوسازی صنایع سهم بسزایی در کاهش انرژی و آلایندگی‌ها و افزایش بهره‌وری صنایع به‌دلیل به‌کار بردن فناوری بهتر و به‌روزتر دارد؛ بنابراین این امر چالش مهمی است که می‌تواند به سیاست کلی کشور درخصوص افزایش تولید کمک کند.
   در سفر دوم رئیس‌جمهور تعهداتی به کرمانشاه داده‌ شده که عمل به آن‌ها جزء اولویت‌ها است
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخصوص برنامه‌های خاصی که برای زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه وجود دارد، اذعان کرد: از آنجا که یکی از مأموریت‌های اصلی ما در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها است، در دیدار قبلی با استاندار کرمانشاه بحث مربوط به تأمین منابع برای زیرساخت‌ها به‌صورتی بود که 40 درصد سهم استان و 60 درصد سهم وزارتخانه باشد که طی توافق صورت‌گرفته امروز این امر به میزان 30 درصد سهم استان و 70 درصد وزارتخانه افزایش یافت که امیدواریم بااین‌وجود زیرساخت‌های مورد نیاز در استان متناسب با شرایط سرمایه‌گذاری دنبال شود.
مقیمی به کسانی که حضورشان در شهرک‌های صنعتی به‌دلیل سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید نبوده است، هشدار داد و گفت: با این افراد طبیعتاً براساس رویه‌های موجود برخوردهای لازم خواهد شد و سعی ما بر آن است که این زیرساخت‌ها مجدداً در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار بگیرد.
وی تأکید کرد: کسی که کار تولید بخواهد انجام دهد و در حوزه تولید فعالیت کند، مشوق‌هایی برایش وجود دارد، به‌ویژه واحدهایی که زودتر از موعد تعهداتشان را پرداخت می‌کنند.
   افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بالغ‌بر 2000 میلیارد تومان پروژه در سنقر
استاندار کرمانشاه نیز از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان سنقر و کلیایی خبر داد.
محمدطیب صحرایی ارزش طرح‌های افتتاحی شهرستان سنقر و کلیایی را 80 میلیارد تومان اعلام کرد.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: امروز همچنین آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی به ارزش یک‌هزار و 550 میلیارد تومان در سنقر و کلیایی با حضور مسئولان ملی رقم خورد.
استاندار کرمانشاه با اظهار امیدواری ادامه داد: امیدواریم مجموعه این اقدامات به ایجاد، تقویت اشتغال مفید مولد و پایدار در شهرستان منجر شود.
صحرایی با بیان اینکه قسمت بزرگی از این سرمایه‌گذاری‌ها با همراهی بخش خصوصی تحقق یافته است، گفت: ورود بخش خصوصی در بحث سرمایه‌گذاری، همراهی‌های سازمان‌های دولتی را بیش‌ازپیش می‌طلبد که در راستای ایجاد اشتغال با تسریع امورات، نقش تسهیل‌گر داشته باشند.

شناسه خبر 79354