شناسه خبر:79360
1402/11/23 10:55:27

امام‌جمعه همدان گفت: تأمین آورده‌ مسکن برای مردم آسان نیست که در این عرصه می‌توان طرح‌هایی همچون اجاره به شرط تملیک را اجرا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز شنبه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در دفتر نماینده ولی فقیه با تقدیر از خدمات انجام‌شده توسط این مجموعه، اظهار کرد: بخشی از تأمین زمین مسکن استان محقق شد که خوب است و در برخی قسمت‌ها هم می‌توان از زمین‌هایی که کشاورزی نیستند و قابلیت استفاده دارند، بهره برد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مردم همدان مشکل مسکن است، گفت: تأمین زمین قابل تقدیر بوده، اما در عرصه مسکن، مهم تحویل کلید مسکن به صاحب‌خانه است که آن زمان می‌توان گفت به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم؛ به بیان دیگر باید بتوانیم هرچه زودتر تأمین زمین را تبدیل به سقف بالای سر مردم کنیم.

امام‌جمعه همدان با اشاره به فرآیند ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در شهرک پرواز، خاطرنشان کرد: آنچه باید مسئولان نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، این است که مردم آورده آنچنانی ندارند و خیلی از مراجعات به دفتر نیز در رابطه با دریافت وام برای پرداخت اقساط مسکن است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در عرصه مردمی‌سازی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: باید واقعیت‌ها را بپذیریم؛ تأمین آورده‌ مسکن برای مردم آسان نیست که در این عرصه می‌توان طرح‌هایی همچون اجاره به شرط تملیک را اجرا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه مسکن باشیم و مردم از مستأجری راحت شوند، گفت: متأسفانه درگیر برخی ساختارها شده‌ایم که باعث کُندی کار شده است، چرا باید کار استان در وزراتخانه گرفتار باشد و برای تصمیم‌هایی که کارشناسان استان نیز می‌توانند بگیرند، منتظر نظر تهران ماند؟

وی با بیان اینکه بنا دارم تا در دیدار با رئیس‌جمهور نیز این خواسته را مطرح کنم، ابراز کرد: معتقد هستم اگر برخی ساختارها برداشته شود، خیلی سریع‌تر ساخت مسکن انجام خواهد شد.

امام‌جمعه همدان به اجرای طرح حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: در این عرصه انتظارات و گله‌مندی مردم زیاد است و نیازمند تدبیر دولت و مسئولان برای رفع دغدغه‌مندی مردم هستیم.

وی افزود: گاهی از اوقات نظرهایی غیر تخصصی مطرح می‌شود که لازمه این کار استفاده از نظر کارشناسان و نخبگان در راستای رفع مشکلات مردم است.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه سالن انتظار راه‌آهن همدان در شأن مردم نیست، گفت: امیدواریم وزیر مسکن در همدان حضور یابد و از نزدیک شرایط و نیازمندی‌ها را مشاهده کند.

وی به مشکل مصلی همدان نیز اشاره‌ای کرد و یادآور شد: اگر مصلی شروع نشده بود، دنبال ساخت آن نمی‌رفتیم؛ اما بودجه بیت‌المال از سال‌های قبل برای آن استفاده شده است و بنابراین امروز به دنبال تکمیل آن هستیم، البته همراهی مسئولان در این راستا ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اجرای طرح جامع شهری همدان، گفت: لازم است تا برای حل مشکل اهالی بلوار جوان و کوی آزادگان نیز تدبیری اندیشیده شود.

 

شناسه خبر 79360