شناسه خبر:79365
1402/11/23 10:58:18

دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: تا پایان آذرماه امسال شرکت‌های تعاونی استان 42 میلیون دلار صادرات داشته‌اند که پیش‌بینی می‌شود نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از پنج میلیون دلاری داشته باشد.

رحمان نادی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 293 تعاونی در استان همدان، اظهار کرد: 728 تعاونی تولیدی، 389 تعاونی خدماتی و 160 تعاونی توزیعی در استان همدان فعال هستند.

وی با بیان اینکه 15 هزار و 649 نفر در تعاونی‌های استان همدان شاغل هستند، تصریح کرد: در شهر همدان 347 تعاونی فعال وجود دارد.

نادی با اشاره به اینکه بیشترین صادرات تعاونی‌های استان همدان در حوزه مواد غذایی، کالا و لوازم ساختمانی و پوشاک بوده است، افزود: همچنین یک شرکت در حوزه تجهیزات آبیاری بارانی و قطره‌ای، یک شرکت در حوزه تولید دیگ‌های بخار و یک شرکت در حوزه تابلوهای برق و کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی از شرکت‌های تعاونی قوی در استان همدان هستند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با تأکید بر اینکه امسال چالش خاصی در زمینه تعاونی‌ها در استان وجود نداشت، اظهار کرد: مشکلات تعاونی‌های استان همدان عمدتاً ناشی از امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین سرمایه است.

وی درباره بازارهای صادراتی تعاونی‌های استان همدان نیز خاطرنشان کرد: عراق، ترکیه، کویت، عمان، افغانستان، اوکراین و روسیه از بازارهای هدف صادرات تعاونی‌های استان همدان هستند.

 

شناسه خبر 79365