شناسه خبر:79501
1402/11/26 10:08:15

استاندار همدان گفت: مردم با بصیرت و بیدار استان، یکبار دیگر با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد اصلح و شایسته، دشمنان نظام را مأیوس کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در همایش «ایران قوی، مشارکت حداکثری» با حضور مدیران مدارس ناحیه یک و دو همدان ابراز کرد: ملت ایران همچنان که در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه حضور گسترده داشتند، باید با صلابت و قدرت جهت انتخاب افراد شایسته و اصلح، در انتخابات حضور یابند.

وی در مورد اهمیت دو انتخابات 11 اسفندماه (مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی)، گفت: انتخابات مجلس خبرگان با توجه به مأموریت این مجلس درخصوص مراقبت و توجه به مبانی رهبری، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

استاندار همدان با بیان اینکه در بُعد قوانین مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: از افرادی که راهی مجلس می‌شوند، انتظار است که قوانین دست‌وپاگیر که مانع رشد و تعالی کشور است را پالایش کنند.

قاسمی‌فرزاد افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع احداث جاده،آسفالت و ارائه خدمات شهری نداریم، بلکه از آن‌ها می‌خواهیم مسیر رشد و تعالی را باز کنند.

وی به نقش بی‌بدیل فرهنگیان برای مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان رأی‌اولی که در استان حدود هفت هزار نفر هستند، با ترغیب و تشویق معلمان و فرهنگیان حضور گسترده‌ای در انتخابات 11 اسفندماه خواهند داشت.

استاندار همدان انتخابات در کشور را مؤلفه بسیار مهم دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امام راحل حتی وقتی مردم به‌عنوان رهبر جامع‌الشرایط به وی اقتدا کردند، به این موضوع بسنده نکرد و آن را با حضور مردم و رأی به جمهوری اسلامی با 98.2 به ثبت رساند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رأی مردم اهمیت قائل بوده و معتقد است که کشور و سرنوشت ملت را انتخابات تعیین می‌کند.

استاندار همدان گفت: کشور ایران به‌دلیل اهمیت در منطقه در قلب و شاهراه حیاتی جهان قرار دارد و ازنظر منابع و انرژی و موقعیت دسترسی در موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته و به همین دلیل همیشه مورد توجه بیگانگان بوده و هست.

قاسمی‌فرزاد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سعی کرد با کودتا این کشور را تجزیه کند و زمزمه‌های تجزیه‌طلبی آغاز و نقشه‌های زیادی برای تجزیه ایران کشیده شد، اما با وجود ترفندهای مختلف، دشمنان موفق به این کار نشدند.

وی ادامه داد: پس از ناکامی در تجزیه‌طلبی، صدام را تشویق به جنگ با ایران کردند که با دلاورمردی و ایثارگری مردم و رزمندگان اسلام این توطئه هم خنثی شد.

وی تأکید کرد: بن‌مایه این کشور و ملت، مبانی فرهنگی و اعتقاد به اسلام و قرآن است؛ به‌گونه‌ای که دشمنان در بدترین شرایط که به این ملت فشار آوردند، نتوانستند این مبانی اعتقادی را از ملت ایران بگیرند.

استاندار همدان اظهار کرد: دشمنان در سال گذشته نیز یک اقدام ترکیبی و همه‌جانبه با هدف دوقطبی کردن جامعه پیاده کردند که با هدایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بیداری مردم، ناکام ماندند.

قاسمی‌فرزاد افزود: ملت ایران بابصیرت‌ترین مردم هستند و اگرچه در شرایط سخت و تنگناهای اقتصادی قرار دارند، اما می‌دانند اگر بخواهند دست از نظام و انقلاب بکشند، سرنوشتی بهتر از عراق و سوریه نخواهند داشت.

استاندار همدان گفت: امید بستن به اقدامات ترکیبی، فشار اقتصادی، سیاه‌نمایی، تبلیغات مسموم، بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و بد جلوه دادن مسئولان در برابر مردم، همه اقداماتی است که دشمنان علیه کشور ایران انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اقدامات خارج کشور تصادفی نیست، بلکه حساب‌شده است و فشارهای مضاعف در عرصه اقتصاد برای به ستوه آمدن مردم، اتهام‌زنی در عرصه مجازی و مورد هجمه قرار دادن افراد، از دیگر اقدامات دشمنان است.

قاسمی‌فرزاد افزود: اگر در این مقطع تسلیم دشمن شویم و در مسیر آن‌ها قرار گیریم، بدون شک تجزیه، نابودی و اضمحلال کشور را خواهیم داشت و مردم ایران می‌دانند اگر ذره‌ای از انقلاب و ارزش‌ها کوتاه بیایند، چه سرنوشت تلخی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در برابر اتفاقات با روشنگری و بصیرت تصمیم می‌گیرد و با حضور پُرشور و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه این حماسه را نشان دادند و دشمن را غافلگیر کردند؛ به‌گونه‌ای که دشمنان دچار انزجار شدند و حتی در رسانه‌ها این حضور پُرشور را منعکس نکردند.

استاندار همدان اضافه کرد: برای اینکه کشورمان، پرچم ایران و ملت استمرار داشته باشند، ملت باید متحد و منسجم در پای صندوق‌های رأی حضور یابند؛ چراکه مشارکت حداکثری مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است و بر این اساس این اداره کل به‌عنوان نخستین استان، قرارگاه «ایران قوی و حضور حداکثری» را تشکیل داد.

رسول شیدایی با بیان اینکه قرارگاه مذکور در شورای آموزش‌وپرورش مصوب و سپس تشکیل شد، افزود: فرهنگیان و دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها پشت انقلاب اسلامی بودند و هستند و حضوری فعال دارند و در انتخابات هم حضور پُرشور خواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی از ساحت‌های 6 گانه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است که در این راستا همه فعالیت‌های این اداره کل در یک ماه گذشته با موضوع انتخابات بوده است.

شیدایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن تکلیف سیاسی، جلسات تبیین معلمان و مدیران، برگزاری آموزش خانواده با موضوع انتخابات و مسابقه کتاب‌خوانی فصل انتخاب ازجمله برنامه‌های این اداره کل در راستای انتخابات 11 اسفندماه است.

وی تأکید کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان استان با حضور گسترده و پُرشور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر سیلی محکمی بر دهان دشمنان می‌زنند و نقشه‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند.

 

شناسه خبر 79501