شناسه خبر:79503
1402/11/26 10:03:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات گفت: در سال جاری حدود 800 هزار شاخه بید قرمز در محلات تولید و 95 درصد آن به کشورهای مختلف صادر شده است.

عباس ارشدی اظهار کرد: این درختچه تا پیش از سال 1375 شناخته‌شده نبوده و تنها به‌عنوان سوخت مصرف می‌شده، اما با شناسایی بازار جهانی آن، اکنون به‌عنوان یک محصول منحصربه‌فرد که علاوه‌بر مصارف زینتی از ارزش دارویی نیز برخوردار است، راهی بازارهای جهانی شده است.وی با اشاره به رتبه نخست شهرستان محلات در تولید و صادرات بید قرمز در سطح کشور، افزود: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان محلات حدود 70 هکتار بوده که برداشت آن معمولاً از اوایل مهرماه آغاز می‌شود و حدود پنج ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات ادامه داد: در سال جاری حدود 800 هزار شاخه از این محصول تولید شده که حدود 95 درصد آن از طریق پایانه صادراتی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشورهای ژاپن، تایوان، آمریکا، هلند و چین صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً تمام تولید بید قرمز کشور در روستاهای شهرستان محلات انجام می‌شود، گفت: کشت این محصول برای حدود 100 خانوار به‌ویژه بانوان روستایی، ایجاد اشتغال کرده و به‌طور متوسط در هر هکتار برای سه نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

شناسه خبر 79503