شناسه خبر:79571
1402/11/29 10:36:18

سپهرغرب، گروه خبر: تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین فنی و حرفه‌ای همدان و گروه صنعتی دانش‌بنیان کیان‌خودرو به‌منظور راه‌اندازی تعمیرگاه، دفاتر خدمات پس از فروش و سایر واحدهای خدمات‌رسانی فنی، توسعه فضای کسب‌وکار و بهره مندی از ظرفیت موجود براساس استانداردهای آموزشی بین‌المللی امضا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان روز شنبه در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: ارتقای توانمندی مهارت و آموزش فنی و تخصصی کارآموزان متقاضی در صنعت خودرو برقی به‌منظور راه‌اندازی تعمیرگاه‌های دفاتر خدمات پس از فروش و سایر واحدهای خدمات‌رسانی فنی، ازجمله اولویت‌ها است.

وهب مختاران یکی از مفاد این تفاهم‌نامه را ارائه خدمات مشترک آموزشی در زمینه‌های شناسایی شایستگی‌های حرفه‌ای، نیازسنجی آموزشی، تدوین استانداردهای مهارت آموزشی و اجرای دوره‌های مهارت و فناوری با استفاده از ظرفیت‌های طرفین دانست.

به گفته وی، همکاری در برگزاری مسابقات ملی مهارت، اردوهای آماده‌سازی داخلی، همایش‌های اشتغال و استارت‌آپ‌ها، همکاری در شناسایی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به نخبگان مهارتی، ارتقای میزان دانش فنی و شایستگی حرفه‌ای مدیران، مربیان، کارشناسان و دانشجویان این دو مجموعه مد نظر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد: زمینه‌سازی جهت اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با هدف تربیت و جذب نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز در این استان دنبال می‌شود.

مختاران اضافه کرد: توسعه و ایجاد کارآفرینی کسب‌وکار نوآورانه از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز کارآفرینان از دیگر مفاد مورد توافق این تفاهم‌نامه است.

وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان مکلف به بررسی نتایج نیازسنجی آموزشی به‌منظور اولویت‌بندی در تدوین و بازنگری استانداردهای شغل، شایستگی و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی به جامعه هدف توسط مشاوران شغلی و فنی تخصصی مجرب در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان برابر ضوابط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

مختاران گفت: فضا و تجهیزات آموزشی برای اجرای آموزش‌های مورد توافق از سوی این اداره کل تأمین و همچنین بر نحوه اجرای آموزش‌های ارائه‌شده نظارت می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت براساس تقویم و برنامه‌ زمان‌بندی سازمان، اعطای گواهینامه معتبر درصورت موفقیت در آزمون کتبی و عملی، تعیین صلاحیت مربیان متخصص معرفی‌شده، نظارت بر فرایند اجرای ثبت‌نام، آموزش و برگزاری آزمون مهارت‌آموزان، اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در مراکز دولتی و غیر دولتی این اداره کل به‌ویژه حرفه‌هایی که در سند توسعه استان مشخص شده، با استفاده از مربیان خبره و متخصص صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 79571