شناسه خبر:79579
1402/11/29 11:09:25

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان همدان درخصوص فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در انتخابات اظهار کرد: براساس ماده هشت قانون انتخابات مجلس احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را اعلام کنند.

مسلم مخفی اظهار کرد: این اجازه برای آن‌دسته از جریان‌هایی است که در حوزه انتخابیه خود بیش از یک نماینده دارند، در غیر این صورت هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند فهرستی اعلام کند.

وی یادآور شد: احزاب و گروه‌های فعال در این زمینه لازم است در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشند؛ بنابراین ماده هشت قانون انتخابات و تبصره‌هابی ذیل آن را به دقت مطالعه کنند.

فرماندار همدان اضافه کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه باشد، این است که براساس ماده 55 آیین‌نامه اجرایی انتخابات، صرفاً احزاب و جریان‌های سیاسی دارای مجوز از کمیسیون موضوع ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب می‌توانند نسبت به انتشار فهرست اقدام کنند و هر گروه و جمعی که بنا به سلایق و علاقه‌مندی‌های خود دور هم جمع شدند، نمی‌توانند فهرست منتشر کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فهرست‌های انتخاباتی هر حوزه باید مجزا بوده و پیش از انتشار لازم است توسط دبیرکل حزب استانی یا نماینده قانونی آن، ابتدا در اختیار فرمانداری قرار گیرد.

 

 

شناسه خبر 79579