شناسه خبر:79589
1402/11/29 11:28:27

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از رفع آب‌گرفتگی معابر هم‌زمان با آغاز عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مرتضی رضایی از رفع آب‌گرفتگی معابر هم‌زمان با آغاز عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران، از چند روز گذشته لایروبی رودخانه‌ها، نهری‌ها و جوی‌ها در دستور کار همکاران ما در مجموعه خدمات شهری قرار گرفت تا دچار مشکل آب‌گرفتگی نشویم.

رضایی با اشاره به اینکه الحمدلله حجم بارش‌ها بالا بود، افزود: دستورالعمل اصلی در این خصوص نظارت و پاک‌سازی مسیرهای نهری و رودخانه‌ها بود که به‌خوبی انجام شد و نفراتی برای نظارت بر دریچه‌ها و نقاط حساس پیش‌بینی شدند تا درصورت بروز مشکلات مقطعی، آن‌ها را رفع کنند.

وی افزود: گروه فوریت‌های خدمات شهری مجهز به دستگاه‌های کف‌کش و سایر تجهیزات مورد نیاز بودند تا بتوانند مواردی که توسط عوامل ما یا تماس‌های مردمی با سامانه 137 گزارش می‌شود را رفع کنند.

این مقام مسئول در حوزه خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه از بعد از ظهر جمعه بارش باران به برف تبدیل شد، گفت: ماشین‌آلات سازمانی و خصوصی ازجمله گریدرها، تیغه‌های برف‌روبی و نمک‌پاش‌ها به همراه پیمانکاران خدمات شهری شهرداری همدان برای ورود به‌موقع جهت برف‌روبی در محل‌های مورد نیاز مستقر شدند.

رضایی با اشاره به اینکه عملیات برف‌روبی به‌صورت پیوسته انجام می‌شد، اظهار کرد: در مرحله نخست ساعت 12 شب جمعه عملیات برف‌روبی تمام شد و از ساعت 4/5 صبح پاک‌سازی معابر جهت تردد همشهریان یکسره انجام گرفت تا مشکلی جهت تردد خودروها و شهروندان به‌وجود نیاید.

وی با اشاره به حضور 700 از نیروهای انسانی و 200 دستگاه ماشین‌آلات سازمانی و خصوصی در این عملیات، تصریح کرد: همکاران ما به‌صورت مداوم مشغول کار پاک‌سازی معابر اصلی و فرعی بودند و در چندین مرحله پاک‌سازی ریسه‌‌های معابر صورت گرفت و درحال حاضر عملیات برف‌روبی تا پاک‌سازی کامل درحال انجام است.

 

شناسه خبر 79589