شناسه خبر:79590
1402/11/29 11:29:43

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: عملیات ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی ویژه‌ نخبگان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها (دولتی و آزاد) استان همدان از طریق برقراری ارتباط تصویری با حضور رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.

مجید صالحی‌امیر روز شنبه در حاشیه این آیین که به‌صورت ویدئوکنفرانس با نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ابراز کرد: عملیات ساخت این واحدها هم‌زمان با سراسر کشور و آغاز عملیات ساخت 59 هزار و 500 هزار واحد مسکن نخبگان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور آغاز شد.

وی اظهار کرد: براساس توافق‌نامه صورت‌گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، واحدهای مسکونی این قشر از جامعه در زمین‌های محدوده دانشگاه آزاد اسلامی ساخته می‌شود.

صالحی‌امیر عنوان کرد: براساس این توافق‌نامه 55 هکتار از زمین‌های متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برای ساخت واحد مسکونی ویژه‌ نخبگان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها (دولتی و آزاد) اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این فضا بین چهار تا پنج هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که 50 درصد آن به نخبگان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد و 50 درصد دیگر نیز به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: همه امتیازات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در این پروژه لحاظ می‌شود.

در این نشست که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر علوم، وزیر بهداشت و رؤسای دانشگاه‌های آزاد و سراسری برگزار شد، با دستور آیت‌الله رئیسی احداث 59 هزار و 500 هزار واحد مسکن نخبگان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور آغاز شد.

قانون جهش تولید و تأمین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود؛ براساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور هدف‌گذاری شده است.

سهمیه همدان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از 100 هزار واحد مسکونی طی چهار سال است.

 

 

شناسه خبر 79590