شناسه خبر:79597
1402/11/29 11:23:58

سپهرغرب، گروه خبر: وجود معارض در پروژه‌های تامین و انتقال آب شرب از مهمترین موانع اجرای مصوبات قرارگاه بررسی آب شرب استان کرمانشاه است که امروز شنبه در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی ربط بررسی شد.

فرماندار هرسین روز شنبه در این نشست با اشاره به تنش بالای آبی شهر هرسین، از مهمترین موانع اجرایی تامین آب شرب این شهر را تملک زمین و حفاری چاه شرب ( جانمایی صورت گرفته) عنوان کرد که مالکان آن سرسختانه در مقابل این پروژه مقاومت می‌کنند.

«ابوطالب ایتوندی» به تلاش برای راضی کردن صاحبان اراضی حفاری چاه و همچنین عبور خط انتقال آب به صورت ریش سفیدی و معتمدان محلی و پرداخت هزینه زمین و خسارت آن اشاره کرد و گفت اما این مالکان موافقت نمی کنند به همین دلیل باید از ظرفیت ماده 9 تملک اراضی از طریق قضایی اقدام شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در این جلسه به وجود معارض در پروژه خط انتقال آب از مخزن شهرک معلم به زینبیه، معارضان اراضی کشاورزی سد کیلانبر روانسر و معارضان انتقال آب به شهرک صنعتی پاوه اشاره کرد و گفت: اکثر پروژه‌های تعریف شده این شرکت دارای معارض است و به همین دلیل در اجرا با وقفه روبرو می‌شویم.

رسول فرهادی در ادامه در راستای کمک به تامین آب شرب شهر کرمانشاه، در تابستان آینده نیز گفت: مسدود سازی حدود 30 حلقه چاه غیرمجاز اطراف چاه‌های تامین آب شرب این شهر با کمک دستگاه قضایی و نیرو انتظامی را در دستور کار داریم.

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این جلسه از آغاز عملیات خط انتقال آب از مخازن «ده پهن» به جنوب شرق کرمانشاه و همچنین عملیات لوله گذاری خط انتقال آب در پارک شرقی ( پارک کوهستان) به منظور تعادل بخشی تامین آب شرب شهر خبر داد.

شناسه خبر 79597