شناسه خبر:79637
1402/11/30 09:59:15
خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی؛

50 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی منتقل کرد

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: حدود 50 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون از خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی منتقل شده است.

« علی‌اکبر فضلی‌خانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: انتقال این مواد با توجه به اضافه شدن یک خط جدید، نسبت به مدت مشابه قبل، افزایش حدود پنج درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: 30 میلیارد لیتر از مواد انتقال شده از ابتدای امسال تاکنون نفت خام و 20 میلیارد لیتر فراورده‌های نفتی است که توسط مراکز عملیاتی و تاسیساتی این منطقه منتقل شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی ادامه داد: هشت میلیارد لیتر از مجموع 20 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی، در انبارهای همدان، لرستان، مرکزی و قم، رسید فرآورده صورت گرفته است.

فضلی‌خانی اظهار کرد: بیشتر فرآورده‌های منتقل شده توسط خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، نفت گاز و بنزین است.

وی گفت: مخابرات منطقه مرکزی با استفاده از به روزترین تجهیزات، با حداکثر ضریب اطمینان و حداقل تاخیر ارتباطی، ارایه دهنده کارآمدترین خدمات مخابرات صنعتی است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی ادامه داد: یک‌هزار و 750 کیلومتر خط نفت خام و خطوط لوله و مخابرات در این منطقه وجود دارد که حدود 500 کیلومتر نفت خام و مابقی فرآورده‌های نفتی است.

فضلی‌خانی اظهار کرد: مراکز انتقال نفت به صورت مستمر پایش و نمونه‌برداری می‌شود.

وی گفت: سالانه بیش از 58 میلیارد لیتر نفت خام و انواع مواد نفتی توسط خطوط لوله در منطقه مرکزی جابجا می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران 12 منطقه در سطح کشور دارد که یکی از آنها منطقه مرکزی است که پنج استان را شامل می‌شود.

فضلی‌خانی بیان کرد: پیکرانی هوشمند در خطوط از برنامه‌های مهم و سال آینده خطی از شازند به قم تا تهران حکمرانی هوشمند می‌شود که در راستای آن، نقطه به نقطه خط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال با اقدامات پیشگیرانه، سرقتی در انشعابات این منطقه صورت نگرفته، گفت: خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در 12 منطقه کشور، برای سارقین ناامن‌ترین و برای کارکنان امن‌ترین‌ منطقه است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی ادامه داد: یک‌هزار و 700 کیلومتر مسیر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی این منطقه به صورت 24 ساعته صیانت و حفظ ایمنی می‌شود.

وزارت نفت چهار شرکت اصلی دارد که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکی از این شرکت‌ها است و شرکت خطوط لوله و نفت مخابرات زیرمجموعه این شرکت است.

 

شناسه خبر 79637