شناسه خبر:79670
1402/12/1 11:20:33
در سفر یک‌روزه استاندار همدان؛

14 هزار میلیارد تومان پروژه در ملایر افتتاح شد

استاندار همدان 30 بهمن‌ماه در سفر یک‌روزه خود به شهرستان ملایر چندین پروژه عمرانی و اقتصادی دستگاه‌های اجرایی شهرستان درمجموع با اعتباری حدود 14 هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری رساند.

حضور در گلزار شهدای شمس‌آباد و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افتتاح سرای محله مرصاد و افتتاح طرح توسعه یک شرکت در حوزه صنایع تبدیلی، جزء برنامه‌های این سفر بود.

در ادامه پست برق بلوار ملت شهر ملایر، یک رستوران و متل‌های بام ملایر و طرح توسعه شرکت بسته‌بندی خشکبار واقع در روستای جوراب با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان اجرایی افتتاح شد.

یک رستوران در راستای ارتقای خدمات گردشگری و توریسم در زمینی با مساحت دو هزار متر مربع و با مساحت ٦00 متر مربع زیربنا در یک طبقه با اعتبار 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

متل‌های بام ملایر در زمینی با مساحت 12 هزار متر مربع به‌منظور اسکان گردشگری و توریسم در هشت باب واحد اقامتی و یک ساختمان مدیریتی با مساحت 500 متر مربع زیربنا با اعتبار 15 میلیارد تومان مورد افتتاح قرار گرفت.

در ادامه طرح توسعه شرکت بسته‌بندی خشکبار در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع خرید ماشین‌آلات داخلی با ارزش سه میلیارد تومان، خرید ماشین‌آلات خارجی با ارزش 10 میلیارد تومان با ظرفیت تولید بسته‌بندی دو هزار تُن کشمش در سال با اعتبار 50 میلیارد تومان با حضور استاندار همدان افتتاح شد.

همچنین افتتاح طرح توسعه یک شرکت در حوزه صنایع تبدیلی به همت جهاد کشاورزی در زمینی به مساحت سه هزار و 181 متر مربع و زیربنای دو هزار و ٨٤٦ متر مربع با ظرفیت تولید یک‌هزار و 510 تُن سالانه و اشتغال مستقیم 22 نفر و اشتغال غیر مستقیم 100 نفر، با اعتبار 70 میلیارد تومان، ازجمله پروژه‌های مهم افتتاحیه بود.

استاندار همدان در آیین افتتاح این شرکت با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر چیزی نیاز به وحدت و انسجام دارد، گفت: کسانی‌ که در عرصه تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند، قابل تکریم هستند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بر مقوله تولید و اقتصاد تأکید فراوان داشته‌اند، اظهار کرد: ما در سطح استان همدان نگاه ویژه‌ای به واحدهای تولیدی و اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود هرگز مانع حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه نمی‌شود، گفت: در دهه‌ فجر امسال یک‌هزار و 433 پروژه در سطح استان همدان افتتاح و 83 پروژه کلنگ‌زنی شد.

استاندار همدان در پایان با تقدیر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، حمایت همه‌جانبه مدیران اجرایی استان را از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی اعلام کرد.

در ادامه عملیات اجرایی پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن در شهرک «ایمان و امید» شهر ملایر، واقع در ابتدای جاده اسلامشهر با اعتباری افزون‌بر 10 هزار و 800 میلیارد تومان آغاز شد که مهم‌ترین بخش برنامه‌های سفر استاندار همدان محسوب می‌شد.

فرماندار ملایر در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت: این پروژه که به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین اقدامات مسکن کشور است، در قالب دو شهرک جدید «ایمان و امید» و در زمینی به وسعت 515 هکتار به‌صورت ویلایی طراحی شده است و تقدیم مردم و جوانان ملایر می‌شود.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه با اجرای این دو شهرک کمبود زمین مسکونی در شهر ملایر مرتفع و قانون جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی در تأمین زمین مورد نیاز در شهر ملایر وجود ندارد.

فرماندار ملایر مطرح کرد: امروز با حضور استاندار همدان پروژه عظیم شهرک‌های جدید ایمان و امید ملایر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقدامات نهضت ملی مسکن کشور کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: دو شهرک جدید ایمان و امید در زمینی به وسعت 515 هکتار تعریف شده و با اجرای آن‌ها تکالیف قانون جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت به‌طور کامل در ملایر اجرا می‌شود؛ همچنین افتتاح چندین پروژه زیرساختی، عمرانی، اقتصادی و گردشگری از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه استاندار همدان به ملایر بود.

در ادامه استاندار همدان مگاپروژه نهضت ملی مسکن ملایر را در سطح استان بی‌نظیر دانست و گفت: این پروژه می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت مضاعف ملایر شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه همه مدیران در شورای تأمین مسکن با حساسیت خاصی پروژه نهضت ملی مسکن ملایر را دنبال می‌کردند، افزود: حدود 9 هزار قطعه زمین برای احداث واحدهای مسکونی در فاز نخست با درنظر گرفتن تسهیلات 550 میلیون تومانی برای هر متقاضی در این پروژه عظیم احداث خواهد شد که نقش مهمی در بحث رفع مشکل مسکن و جوانی جمعیت دارد.

همچنین ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر در محل شهرک ولیعصر (عج)، در زمینی به مساحت یک‌هزار و 620 متر مربع، در سه طبقه با مساحت کلی 900 متر مربع، با سازه اسکلت بتنی، درمجموع با اعتبار 15 میلیارد تومان با حضور استاندار همدان و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان کلنگ‌زنی شد و پیش‌بینی اتمام این پروژه 18 ماهه است.

* سه طرح مدیریت شهری در ملایر افتتاح شد

در ادامه سه طرح مدیریت شهری شامل سرای محله، سالن کارآفرینی و پارک محله شهیدزرینی (مرصاد) ملایر به بهره‌برداری رسید.

شهردار ملایر در آیین افتتاح سرای محله شهیدزرینی با عنوان «سرای محله مرصاد» اظهار کرد: این پروژه در راستای بازآفرینی شهری و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار طرح 2020 اجرا شد.

مجید فرجی بیان کرد: 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های سرای محله و تملک زمین، سالن کارآفرینی و پارک محله شهیدزرینی ملایر هزینه شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها از ابتدای امسال آغاز و در حدود 10 ماهه اجرا شدند، افزود: درحال حاضر از چهار سرای محله دو سرای محله شامل مجتمع فرهنگی شهیداحدی در محله جویبار با اعتبار بیش از 500 میلیارد ریال و سرای محله مرصاد در شهیدزرینی ملایر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و سرای محله شهرک ولیعصر (عج) نیز در دست اجرا است و طی روزهای آتی عملیات اجرایی سرای محله مسکن مهر دژچنار نیز آغاز خواهد شد.

شهردار ملایر با تأکید بر اینکه ارتقای این محلات با اجرای طرح بارآفرینی باید ارتقا پیدا کند، گفت: براساس ضوابط و مقررات ستاد بازآفرینی شهری، دستگاه‌های مرتبط موظف هستند 30 درصد اعتبارات خود را هرساله در محلات بازآفرینی هزینه و پروژه‌های کالبدی، فرهنگی و اجتماعی را در این محلات اجرا کنند.

فرجی تأکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بازآفرینی شهری رنگ‌وبوی بهتری گرفت و با پیگیری‌های مجدانه استاندار همدان و فرماندار ملایر، درنظر گرفتن اعتبارات بهتر، مصوب شدن قوانین به‌روزتر در مجلس، اعمال دستور العمل‌های بهتر از سوی وزارت راه و شهرسازی و تخصیص سهمیه‌هایی برای گرفتن مسکن ملی در این محلات، موجب شد رونق بهتری در این محلات داشته باشیم.

به گفته وی، محدوده بازآفرینی شهری ملایر 850 هکتار است که به‌صورت شاخص شامل پنج محله شمس‌آباد، جویبار، شهیدزرینی، امامزاده عبدالله (ع) و جعفرآباد است و از این میزان بافت فرسوده 170 هکتار، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی 200 هکتار و بافت تاریخی 110 هکتار را شامل می‌شود.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه برای هرکدام از این محله‌ها برنامه تدوین کردیم و طبق نظر اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری تصمیم گرفتیم بازآفرینی شهری را محله به محله اجرا کنیم و اقدامات در محله‌های خاص با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و برابر نظر مشاور طرح فرهنگ‌سرا، درمانگاه و سایر امکانات رفاهی، فرهنگی و عمرانی ایجاد می‌شود و سپس سراغ محله دیگر می‌رویم.

 

شناسه خبر 79670