شناسه خبر:79683
1402/12/1 11:34:18

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: ایلام ظرفیت ویژه‌ای در بحث دامپروری دارد.

شهریار عباسی عصر یکشنبه در آغاز به کار چند طرح تولیدی با همکاری سپاه اظهار کرد: یکی از منابع درآمدی استان ایلام به‌صورت سنتی بحث استفاده از ظرفیت دامداری است.

وی تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل خشک‌سالی تعداد زیادی از دام‌های استان ایلام به‌ویژه دام‌های سبک از دست رفت و این یکی از دلایل اصلی افزایش گوشت قرمز به‌دلیل عدم توانایی در تأمین علوفه بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: خوشبختانه با افتتاح این طرح زنجیرهای ارزش راهبردی این دو تا موضوع که وابسته به دام اسا در استان ایلام تکمیل خواهد شد و این کشتارگاه به‌عنوان یکی از زنجیره‌های راهبردی استان ایلام حتماً دنبال می‌شود و کمک بسیار شایانی به افزایش میزان تولید گوشت قرمز در استان می‌کند.

عباسی افزود: در فاز بعدی هم حتماً با دنبال کردن بحث کشتارگاه یکی دیگر از حلقه‌های این زنجیر تکمیل شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای شهرستان آبدانان نیز گفت: وزیر کشور در بازدیدی که از این شهرستان داشتند در حدود دو ماه گذشته تاکید زیادی بر ایجاد اشتغال پایدار در حوزه ایجاد مزرعه تولید قارچ داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مسئله تولید قارچ در شهرستان آبدانان دنبال می‌شود اما این شهرستان ظرفیت‌های مناسب دیگری هم در بحث کشتارگاه دارد زیرا هم در حوزه صنایع دستی هم در سایر حوزه‌ها مثل همین بحث دام و کشاورزی و گلخانه‌ها ظرفیت مناسبی دارد.

عباسی اظهار کرد: با توجه به محرومیتی که این شهرستان دارد و در حقیقت شهرستان‌های محروم استان ایلام محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت گروه اقتصادی و مردمی بنیادبتوانیم گام‌های برای رفع محرومیت این شهرستان برداریم.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌ها و زحمات گروه اقتصادی بنیاد گفت: این شهرستان در حقیقت به جمع شهرستان‌های هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بپیوندد.

 

شناسه خبر 79683