شناسه خبر:79744
1402/12/2 11:01:53

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: پیشمرگان مسلمان کُرد با مجاهدت خود، سربلندی و عزت را به نظام و انقلاب هدیه و بدون توقع برای عظمت اسلام و قرآن جانشان را تقدیم کردند.

سردار امان‌الله گشتاسبی روز سه‌شنبه در همایش «نقش پیشمرگان مسلمان کُرد در امنیت پایدار» اظهار کرد: امروز نیز باید ثابت‌قدم باشیم تا آیندگان بدانند برای این نظام و کشور، از جان و دل مایه گذاشتیم.

وی افزود: در تاریخ ایران در طول دوران حیات بشر، در هر جای عالم که رصد کنیم، ملتی مثل ملت ایران سربلند، پرافتخار و تاریخ ساز سراغ نداریم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، ملت و اقوام مختلف ایران را پایه افتخار و سربلندی دانست و اضافه کرد: نقش ملت برای ثبات مملکت در خط مقدم بوده و این مهم باید قدر شناخته شود.

این مسئول به خیانت‌های حکومت‌های شاهنشاهی در گذشته به ایران اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی و با تاسی از اسلام ناب، به رهبری امام راحل(ره)، ملت زنده شد، به گونه ای که در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد.

سردار گشتاسبی با بیان اینکه امروز به برکت مجاهدت‌ها و حضور ملت در میدان‌های مختلف ایران، سربلند و پرآوازه ایم، ادامه داد: برای همه ملت‌های مظلوم حرف داریم و اگر از غزه دفاع می‌کنیم، به برکت مجاهدت ایثارگران و مجاهدان انقلاب است.

وی تأکید کرد: امروز تفکری برگرفته از فرهنگ انقلاب و اسلام ناب و در مقابل تفکر مخرب و فسادآور و دارای ظلم قرار گرفته و قطعاً تفکر اسلامی پیروز است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: تلاش دشمن خدشه به امنیت کشور است و به‌کارگیری تحریم، توطئه و تفرقه از اهداف اصلی دشمن برای برهم زدم امنیت ایران است.

سردار گشتاسبی حضور ملت ایران در انتخابات را باعث حفظ امنیت کشور و رمز موفقیت دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی متعلق به هیج جریانی نیست، بلکه از آن همه اقوام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان هم اظهار کرد: پیشمرگان کُرد مسلمان هدف را بر جان خود مقدم شمردند و بنا بر غیرت در برابر تجاوز دشمن ایستادند.

حجت الاسلام طاها توکلی افزود: وقتی شناسنامه پیشمرگان مسلمان کُرد را بررسی می‌کنیم، غیرت ملی و دینی و ناموس و عفت و حیا در قوم کُرد نمایان می‌شود.

**پرداخت 150 میلیارد ریال وام معیشتی به خانواده‌های کانون وابستگان سپاه

مدیر کانون وابستگان سپاه بیت المقدس کردستان هم در این همایش گفت: سپاه همواره به یاد پیشمرگان کُرد مسلمان هست و مجاهدت‌های مظلومانه این قشر ایثارگر را فراموش نمی کند.

ابراهیم حسینی با بیان اینکه در کانون سپاه استان، به‌دنبال این هستیم گرهی از مشکلات زندگی پیشمرگان کُرد مسلمان باز کنیم، افزود: امسال چهار هزار نفر در برنامه‌های انس مودت این کانون شرکت کردند.

وی از برگزاری 170 برنامه در طول سال در این کانون خبر داد و اضافه کرد: تاکنون از هزار و 473 پیشمرگ کرد مسلمان سرکشی کردیم جامعه هدف ما چهار هزار و 600 نفر است که به تدریج انجام می‌شود.

مدیر کانون وابستگان سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: سال جاری 150 میلیارد ریال وام معیشتی و توانمندسازی قرض‌الحسنه به 483 نفر از اعضای این کانون پرداخت شده است.

اعزام 417 نفر به اردوی راهیان نور و 838 کمک مومنانه به خانواده‌های وابستگان سپاه در سال جاری، دیگر مطلبی بود که حسینی به آن اشاره کرد.

تعدادی از پیشمرگان کرد مسلمان هم در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات این قشر تلاشگر پرداختند و خواستار توجه بیشتر دستگاه‌ها به ویژه سپاه شدند.

کردستان بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

 

شناسه خبر 79744