شناسه خبر:79747
1402/12/2 11:09:00
رئیس اداره مسکن و شهرسازی بیجار خبر داد؛

ثبت نام بیش از 6 هزار بیجاری در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس مسکن و شهرسازی بیجار گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیجار بیش از 6 هزار نفر ثبت نام کردند و تعداد دو هزار و 900 نفر تأیید شدند.

امید غلامی اظهار کرد: برابر آمار سامانه طرح نهضت ملی مسکن، برنامه اجرایی چهارساله در شهر بیجار، تعداد سه هزار و 741 نفر است که تعداد 6 هزار و395 نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از میزان تعداد افراد ثبت نامی دو هزار و 900 نفر تأیید نهایی شده‌اند و پیامک تأیید برای آن‌ها ارسال شده است.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی از تخصیص زمین خبر داد و گفت: از این تعداد متقاضیان هم حدود 900 نفر در اراضی منطقه هواشناسی و منطقه حلوایی قرعه‌کشی شده‌اند که در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند.

غلامی ادامه داد: در فاز دوم حدود یک‌هزار نفر در اراضی عسکرآباد و باقیمانده اراضی تخت و هواشناسی قرعه کشی و گروه‌بندی خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر تأیید نهایی اراضی عسکرآباد در کار گروه امور زیربنایی هستیم و به محض تأیید، پیامک واریز وجه برای متقاضیان ارسال و بعد از آن قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

رئیس مسکن و شهرسازی بیجار با اشاره به اینکه برای یک‌هزار نفر باقی‌مانده نیز اراضی مورد نیاز تأمین و معرفی شده که در مرحله کمسیون‌ ماده پنج استان قرار دارد تأکید کرد: شهرهای اقماری حسن‌آباد یاسوکند، پیرتاج، بابارشانی و توپ‌آغاج هم برابر تفاهم‌نامه شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

غلامی به میزان سهمیه ابلاغی استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: کل سهمیه ابلاغی برای مسکن ملی در استان کردستان 87 هزار و 239و احد است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 16 هزار واحد مسکن روستایی و پنج هزار و 700و احد مسکن استیجاری است به این معنی که دولت آن را احداث کند و به‌صورت اجاره از آن بهره‌برداری شو

 

شناسه خبر 79747