شناسه خبر:79796
1402/12/5 10:53:30

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سازمان با کارگروه ویژه‌ای که برای مقابله با زمین‌خواری ایجاد شد هیچ تعارفی با هیچ زمین‌خواری نداریم و به طور جد پیگیر این موضوع هستیم و برنامه کار ما این است که به سمت دانه درشت‌ها برویم.

عباسعلی نوبخت در حاشیه سفر یکروزه به شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران در مجموعه آموزشی کلارآباد با اشاره به پدیده شوم زمین خواری، اظهار کرد: خوشبختانه از زمان انتصاب فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری کشور یک عزم جدی برای مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیر قانونی بوجود آمد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 23 هزار هکتار از اراضی در کشور خلع‌ید شده است، افزود: برای اینکه آمار ما واقعی باشد تمامی اراضی خلع‌ید شده در کشور «یو تی ام» آن مشخص و در اختیار یگان حفاظت استان و کشور قرار خواهد گرفت.

 

وی تاکید کرد: در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با کارگروه ویژه ای که برای مقابله با زمین خواری ایجاد شد هیچ تعارفی با هیچ زمین خواری نداریم و به طور جد پیگیر این موضوع هستیم و برنامه کار ما این است که به سمت دانه درشت‌ها برویم.

 

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی کشور به درستی ورود پیدا کردند و دستگاه قضا نیز حمایت خوبی داشته است و بی‌تعارف با پدیده زمین‌خواری مقابله می‌کنند.

 

نوبخت ادامه داد: نمونه مقابله با زمین‌خواری در حوزه اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران نوشهر در یک عرصه 10 هکتاری مشاهده شد که دستگاه قضا، سازمان منابع طبیعی با کمک نیروی انتظامی در راس آن یگان حفاظت سازمان ورود پیدا کرد و ساخت و سازهای غیر مجاز را قلع و قمع کرد و نمونه آن در سراسر کشور قابل مشاهده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 79796