شناسه خبر:79805
1402/12/5 11:15:06
یکی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

مردم به نمایندگانی رأی دهند که به دنبال اختلاف نیستند

یکی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین با بیان اینکه من اعتقاد دارم باید اختلاف را کنار بگذاریم و از ظرفیت همه نمایندگان برای استان استفاده کنیم، گفت: ما چهار سال گذشته درگیر اختلاف نمایندگان بودیم که سم مهلکی برای توسعه استان بود؛ مردم به نمایندگانی رأی دهند که به دنبال اختلاف نیستند و در پی حل مشکلات آنان هستند.

سپهرغرب، گروه جامعه - شهره کرمی : عباس صوفی روز گذشته و با آغاز زمان تبلیغات نمایندگان مجلس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل حسینیه مکتب‌الرسول (انجلاسی‌ها) برگزار شد، با بیان اینکه من اعتقاد دارم باید اختلاف را کنار بگذاریم و از ظرفیت همه نمایندگان برای استان استفاده کنیم، گفت: ما چهار سال گذشته درگیر اختلاف نمایندگان بودیم که سم مهلکی برای توسعه استان بود؛ مردم به نمایندگانی رأی دهند که به دنبال اختلاف نیستند و در پی حل مشکلات آنان هستند.

شهردار سابق همدان با اشاره به اینکه نقش رسانه در شکل دادن به افکار عمومی بسیار مهم است، اظهار کرد: 25 سال تجربه کار عمرانی دارم و چهار سال به‌عنوان شهردار همدان بودم.

صوفی با بیان اینکه عدالت را در ایامی که شهردار بودم سرلوحه کار خود قرار دادم و همواره به دنبال رضایت‌مندی مردم بودم، گفت: توسعه متوازن در دستور کارم بود و مردم از عملکرد شهرداری در زمان تصدی بنده راضی بودند.

وی افزود: بعد از فعالیت در شهرداری تهران، کار ملی در دست داشتم و در استان‌های مختلف حضور داشته و در جریان کارهای توسعه‌ای در سایر استان‌ها بودم.

صوفی خاطرنشان کرد: فرزند همدانم و معتقدم همدان جای پیشرفت زیادی دارد؛ شاید چون دارای تجربه بوده و فردی عملگرا هستم، بتوانم به توسعه این دیار کهن کمک کنم.

یکی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل معیشت، مسکن، اقتصاد و ازدواج جوانان ازجمله موارد جدی هستند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

صوفی تأکید کرد: مجلس آینده باید دغدغه اقتصاد و معیشت مردم را داشته باشد، امید است نمایندگانی انتخاب شوند که بتوانند مشکلات مردم را درک و تا حد امکان حل کنند.

وی با بیان اینکه یک‌سری مسائل در سطح ملی و برخی در سطح استانی است، خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل ملی سعی خواهم کرد اثرگذار باشم و در مباحث استانی رویکرد تعاملی و بدون اختلاف با سایر نمایندگان و مدیران استان، برای حل مسائل مردم حوزه انتخابیه خود داشته باشم.

صوفی با اشاره به اینکه هر نماینده دارای اهدافی است، اظهار کرد: در حوزه بین‌المللی عزت ملی و روابط خارجی را در دستورکار خود قرار خواهم داد.

شهردار سابق همدان با بیان اینکه تلاش من برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله کشور و تحول بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: این سند برای حل مشکلات مردم و به‌خصوص جوانان است که لازم بوده با نگاه ویژه به آن توجه شود.

صوفی با اشاره به اینکه در حوزه مباحث درون‌استانی استفاده از ظرفیت حوزه انتخابیه همدان را در دستور کار دارم، ابراز کرد: توجه به سرمایه انسانی کارآمد و فرهیخته، حوزه بانوان، مباحث عمرانی، موضوع مسکن، آب، جوانان، بهداشت، سلامت و به‌خصوص ورزش، موضوعاتی هستند که به‌نوعی در این حوزه انتخابیه مؤثر بوده و مورد توجه قرار دارند.

وی در ادامه افزود: امید است با استفاده از ظرفیت استان و مسئولان، مسائل ملی را بتوان حل کرد. به دنبال بهبود وضعیت اشتغال و حوزه کسب‌وکار استان هستیم؛ همچنین فعال کردن بنگاه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، اشتغال در روستاها و حوزه سرمایه‌گذاری در استان، در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

صوفی با تأکید بر اینکه تسهیل سرمایه‌گذاری در دستور کار ما است، گفت: توجه به ایجاد زیرساخت‌ها مانند فعال‌سازی فرودگاه همدان که در توسعه سرمایه‌گذاری مؤثر است، در دستور کار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن همدان آن‌گونه که باید فعال نیست و از آن استفاده اقتصادی نمی‌شود، افزود: همدان در کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت و سایر استان‌های غرب کشور، ظرفیت بالایی دارد؛ همچنین فعال‌سازی منطقه جهان‌آباد کمک خواهد کرد تا حدود 20 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

این داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین به استفاده از نخبگان، فعال‌سازی پارک علم و فناوری و استارت‌آپ‌ها و ایجاد ظرفیت اقتصادی پرداخت و عنوان کرد: این عوامل می‌توانند یک ظرفیت اقتصادی ایجاد کند.

صوفی افزود: گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی همچون سفال لالجین و گردشگری سلامت ازجمله مواردی هستند که با همکاری سایر مدیران و نمایندگان می‌توان آن‌ها را فعال کرد؛ می‌بایست استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و غیر بومی در دستور کار قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: مسکن و سلامت آب موضوعات مهم این روزهای استان همدان است که به‌طور جدی در دستور کار قرار خواهند گرفت و ما با تلاش و تعامل در طول چهار سال آینده می‌توانیم با استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصان بومی و منابع ملی، همدان را به جایگاه خودش برسانیم و در حوزه‌های مختلف سرانه ما از میانگین کشوری ارتقا یابد.

صوفی تصریح کرد: ما باید به‌صورت ویژه به توسعه اقتصادی استان همدان فکر کنیم؛ مثلاً پتروشیمی همدان و سایر ظرفیت‌های استان پیگیری شوند تا توسعه اشتغال را در همدان شاهد باشیم.

صوفی افزود: ما برای حل مشکلات پیگیری را چه ازنظر اصلاح قوانین بالادستی و چه حل در سطح استان، در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

این نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: در کار عملگرا و بدون وعده و وعید خواهیم بود.

صوفی با عنوان اینکه اعتقادی به دخالت در عزل و نصب مدیران ندارم، یادآور شد: باید مدیرانی را انتخاب کنیم که لیاقت حضور در آن جایگاه را داشته و دغدغه‌مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند برنامه راهبردی برای توسعه گردشگری همدان هستیم و باید موارد و مشکلاتی مانند راه نامناسب غار علیصدر و بسته بودن راه پیست اسکی را زودتر رفع کنیم.

 

شناسه خبر 79805