شناسه خبر:79809
1402/12/5 11:21:10

استاندار کردستان گفت: با بهره‌برداری از معدن طلای قلقله سقز به طلایی‌ترین استان کشور تبدیل خواهیم شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان سقز در محل کارخانه طلای قلقله این شهرستان حضور یافت و در نشستی که به‌منظور بررسی مشکلات این معدن تشکیل شد، اظهار کرد: اجرای این پروژه جزو مطالبات مردم بوده و چندین سال است در انتظار بهره‌برداری از آن هستند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای کارخانه طلای سقز آذر سال گذشته و در سفر پروژه ای رئیس جمهور به استان آغاز شد، افزود: قرار شده این کارخانه تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای سفر بعدی رئیس جمهور به استان هستیم و در این راستا چند کلان پروژه همچون انتقال آب سد قوچم به قروه و دهگلان، سد ژاوه و همچنین معدن طلای سقز را آماده بهره‌برداری می‌کنیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: این پروژه فقط متلعق به شرکت طلای کردستان و مجموعه سرمایه‌گذاری صدر تأمین نیست بلکه همه ما در اجرای آن نقش داریم و باید گام به گام بر اساس روزشمار مشخص شده پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه تیم مدیران استان دلسوز و پای کار هستند، گفت: مدیران برای موانع سر راه پروژه‌های مهمی هم چون معدن طلا راهکار و راه چاره هم ارائه می‌دهند تا کارها به‌موقع و صحیح انجام شود

استاندار کردستان یادآور شد: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی به ممنوعیت‌های قانونی برمی‌گردد که باید به نحو احسن و با یافتن راهکاری مشکل را برطرف کرد.

زارعی‌کوشا از اقدامات انجام شده توسط شرکت طلای کردستان در راستای مسئولیت اجتماعی آن‌ها قدردانی کرد و گفت: خدماتی که این شرکت در محدوده معدن طلای قلقله سقز انجام داده موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و رفاه بیشتر روستاییان این منطقه شده است.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این معدن و اکتشافات انجام شده در حوزه معدنی، کردستان لقب استان طلایی کشور را دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت طلای کردستان هم در این نشست میزان سرمایه‌گذاری پروژه طلای سقز را 65 میلیون دلار خواند و گفت: ظرفیت سالانه کارخانه استحصال طلای قلقله 500 کیلوگرم شمش طلا است.

مقداد مجدی، میزان اشتغال‌زایی در این پروژه را 300 نفر ذکر کرد و افزود: در بحث مهندسی و اجرا و تأمین سرمایه هیچ مشکلی نداریم و چالش پیش روی ما مربوط به مجوزهای حین اجرا است که با صدور آن‌ها سرعت فعالیت ما هم افزایش می‌یابد.

وی خواستار تعامل مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در ارتباط با صدور مجوز برای فعالیت در حوزه توسعه سینه کار و اجرای راه دسترسی شد.

 

 

شناسه خبر 79809