شناسه خبر:79898
1402/12/7 11:58:55

استاندار کردستان با یادآوری بهره‌برداری از سد چراغ ویس سقز در سفر رئیس جمهور به‌عنوان یک اتفاق بسیار خوب، گفت: ذخیره‌سازی خوبی در سدهای استان ازجمله سد چراغ ویس، سد بانه، سد آزاد و سد سیازاخ دیواندره داریم و تراز استان نسبت به سال گذشته و بلندمدت مثبت شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: به‌عنوان مدیر و مسئول در هر جایگاهی وظیفه داریم حرف همه مردم را بشنویم و دلیل اصلی برگزاری جلسات و سفرهای استانی نیز نشستن پای صحبت‌ها و شنیدن مطالبات مردم است.

وی افزود: مدیری از دیدگاه ما موفق‌تر است که نماینده مردم استان در سازمان خود باشد یعنی به دنبال مطالبات و نیازهای استان باشد نمونه چنین مدیرانی در جهاد کشاورزی کردستان کم نیست.

استاندار کردستان گفت: برخی از مدیران فقط نماینده بانک خود در استان هستند و تنها هدفشان حفظ منافع بانک است، چنین مدیری از دیدگاه ما هرگز نمره مطلوب را دریافت نمی‌کند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ازجمله مدیرانی است که بیش از منافع سازمانی مطالبات و نیازهای استان را پیگیری و در اولویت قرار داده است.

وی عنوان کرد: تعامل بسیار خوبی بین تشکل‌ها و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان وجود دارد که بسیار ارزشمند است و بستر تحقق اهداف را در دستیابی به اهداف در بخش کشاورزی فراهم می‌کند.

استاندار کردستان افزود: در هر بخش و حوزه‌ای از صنعت، معدن، فرهنگی، ورزشی و...ارتباط بین تشکل‌های بخش خصوصی و مردمی با دولت نزدیک‌تر باشد خروجی بهتری خواهیم داشت.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه عمده مشکلاتی که امروز در این جلسه از سوی نمایندگان تشکل‌های کشاورزی مطرح شد به سیاست‌های کلان ارتباط دارد و باید در سطح ملی دنبال شود، گفت: هیچ موردی مبنی براینکه در استان از سوی مسئولی چوب لای چرخ فعالان حوزه کشاورزی گذاشته می‌شود مطرح نشد و این نشان از دلسوزی متولیان امر در این حوزه دارد.

وی اضافه کرد: ارتباطات خوبی با مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی برقرار است که این مهم زمینه را برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی که در گستره استان باید رفع شود، اذعان کرد: تأمین برق یکی از مشکلاتی است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت تمام توان خود را برای تسهیلگری در مسیر فعالیت فعالان حوزه کشاورزی به‌کار گرفته‌ایم.

استاندار کردستان افزود: بحران بسیار بزرگی در سال 99 در زمینه برق در کشور به‌وجود آمد تا جایی که شاهد تکرار ساعت‌های خاموشی بودیم اما طی یکی دو سال اخیر با وجود افزایش مصرف برق با مدیریتی که صورت گرفت حداقل خاموشی در بخش مشترکین برق نداشتیم.

زارعی‌کوشا گفت: بارش‌های خوبی در این یکی دو ماه اخیر داشتیم که موجب شد بخشی از نگرانی‌ها برطرف شود و در حال حاضر دو سد در استان سرریز شده و ذخیره‌سازی خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از سد چراغ ویس سقز در سفر رئیس جمهور اتفاق بسیار خوبی بود، گفت: ذخیره‌سازی خوبی در سدهای سطح استان از جمله سد چراغ ویس، سد بانه و سد آزاد و سد سیازاخ دیواندره داریم و تراز استان نسبت به سال گذشته و بلندمدت مثبت شده است.

استاندار کردستان عنوان کرد: کمتر از چند روز دیگر انتخابات برگزار می‌شود تلاش همه ما باید ایجاد بسترهای لازم برای افزایش هرچه بیشتر مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رای باشد.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما از زمان حضور به‌عنوان خادم مردم استان تغییر برخی ذهنیت‌های منفی نسبت به کردستان بوده است، گفت: اگر یک مسئول و سیاست‌گذاری در سطح ملی ذهنیت منفی نسبت به استان دارد را تغییر دهیم و خوشبختانه باوجود تمام چالش‌ها توانستیم در این راستا موفق باشیم.

وی با بیان اینکه دولت هیچ نامزد انتخاباتی ندارد ولی همه باید برای افزایش مشارکت مردمی تلاش کنیم، گفت: اصل مهم در انتخابات پیش‌رو این است که مشارکت خوبی صورت بگیرد اگر مشارکت بالا باشد قدرت چانه‌زنی ما را برای دستیابی به مطالبات مردم افزایش می‌دهد.

وی افزود: مشارکت بالای مردم در استقبال از رئیس جمهور به نوعی آلرژی مثبت نسبت به استان ایجاد می‌کند و قدرت چانه‌زنی را برای ما افزایش داد.وی با تاکید براینکه مشارکت بالا و ورود نمایندگانی با پشتوانه بالای آرا به مجلس بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: همه باید در راستای مشارکت حداکثر مردم در انتخابات تلاش کنیم و امیدواریم از استان‌های برتر به لحاظ مشارکت بالا در انتخابات باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز اظهار کرد: اقدامات خوب توسعه‌ای در حوزه کشاورزی در استان انجام گرفته که می‌توان به تبدیل 4هزار و 500 هکتار از اراضی دیم به آبی اشاره کرد.

پیمان اسکندری خاطرنشان کرد: ظرفیت سردخانه‌ای در استان در اوایل شروع به کار دولت سیزدهم 35 هزار تن بود که در حال حاضر به حدود 96 هزار تن رسیده است.

به گفته وی، تولید تخم‌مرغ هم از ظرفیت 600 هزار عدد در سال با رشد دو برابری به یک‌میلیون و 200 هزار عدد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: تولید گوشت مرغ هم در کردستان 14 درصد افزایش داشته است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: برای نخستین‌بار در طول تاریخ کردستان در بهمن ماه پنج میلیون و 50 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

اسکندری اضافه کرد: یک میلیون و 300 هزار تن گندم طی سال زراعی جاری در استان تولید شده و سطح زیرکشت گلخانه‌های استان از 30 هکتار به 65 هکتار رسیده و به طور کلی در سایر محصولات نیز از دو میلیون 90 هزار تن به سه میلیون 500 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: جلسات فصلی تشکل‌های بخش کشاورزی با استاندار کردستان با هدف بیان مشکلات بخش کشاورزی به صورت مستمر هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هم مشکلات حوزه آب،مسائل صنفی، صدور پروانه و غیره با هدف ارائه راهکار و رفع آن مطرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: مشکلات قطعا دسته‌بندی می‌شود بخشی از مشکلات باید در سطح ملی پیگیری شود که تمهیدات لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.اسکندری گفت: برخی از مشکلات مانند قطعی برق در فصل کشاورزی مربوط به استان بوده و در این راستا پیگیر کار از طریق دستگاه‌های خدمات‌رسان خواهیم بود.

 

شناسه خبر 79898