شناسه خبر:79899
1402/12/7 12:00:48

دبیر اجرایی خانه کشاورز کردستان گفت: کشاورزان استان خواهان حضور افراد متعهد و متخصص در مجلس شورای اسلامی هستند و از نامزدهای دارای این ویژگی‌ها حمایت می‌کنند.

محمدسعید احمدپناه روز شنبه با اشاره به اینکه انتخابات یکی از رکن‌های اصلی در جوامع دموکراتیک به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: انتخابات یکی از نمادهای مردم‌سالاری در ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: از آنجا که بخش کشاورزی بیشترین سهم را در اقتصاد و اشتغال استان کردستان دارد بنابراین فعالان و شاغلان این بخش با توجه به تاثیرگذاری نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حساسیت بیشتری هم نسبت به انتخاب نامزدها برای ورود به بهارستان دارند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز کردستان ادامه داد: اگر مشارکت در انتخابات، به علت قهر سیاسی یا هر دلیل دیگری کاهش یابد، به ضرر کل اقشار خواهد بود چراکه در این صورت فردی به مجلس راه می‌یابد که مورد انتخاب اکثریت واجدین شرایط رای دادن نبوده است.

احمدپناه بیان کرد: حضور همه ما شهروندان در انتخابات باعث می‌شود فردی اصلح و توانمند که بتواند خواسته‌ها و نیازهای مردم را دنبال و در قالب طرح و برنامه در مجلس مطرح کند، انتخاب شود.

وی به مهم‌ترین معیار نامزد انتخابات از دیدگاه کشاورزان اشاره کرد و گفت: بی شک در درجه نخست تخصص و تعهد نامزد انتخاباتی برای تولیدکنندگان به‌ویژه در بخش کشاورزی حائز اهمیت است چراکه فرد دارای تخصص بهتر می‌تواند دغدغه کشاورزان را درک کند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز کردستان یادآور شد: نامزد انتخاباتی اگر دارای تعهد و تعلق به بخش کشاورزی باشد بعد از راهیابی به مجلس شورای اسلامی بهتر می‌تواند از خواسته‌های فعالان و شاغلان این بخش دفاع کند.

احمدپناه یک رکن دیگر جوامع دموکراتیک را نقش احزاب در جامعه به‌ویژه در رویدادهایی همچون انتخابات خواند و اظهار کرد: در این جوامع پایه و اساس انتخابات صحیح را احزاب می‌گذارند و هر نامزد انتخاباتی که از سوی حزب معرفی شود مورد حمایت قرار می‌گیرد و در نهایت این حزب است که درارتباط با عملکرد نماینده پاسخگوی مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: خانه کشاورز هم حزبی است که از جمع کشاورزان تشکیل شده و نگاهی فراجناحی دارد و از هر فرد اصولگرا و اصلاح‌طلبی که قدم مثبتی در راستای توسعه و خدمت به مردم بردارد، حمایت می‌کند.

 

 

شناسه خبر 79899