شناسه خبر:79921
1402/12/8 10:20:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: تیم‌های امدادی این جمعیت در استان از روز گذشته تاکنون به 30 حادثه‌دیده از برف و کولاک امدادرسانی کردند و 18 مسافر گرفتار در برف و سرما در پایگاه‌ها امدادی اسکان اضطراری یافتند.

علی سنجربگی روز دوشنبه اظهار کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر این استان پیش از فصل سرد سال برای اسکان مسافران گرفتار در سرما تجهیز شدند و هریک از آن‌ها ظرفیت اسکان 100 تا 150 مسافر را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: به دنبال آغاز طرح زمستانی، تیم‌های هلال‌احمر این استان در 18 پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار مستقر هستند.

سنجربگی از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر نسبت به سالم بودن سیستم فنی خودرو، سیستم گرمایشی، لامپ‌ها و برف‌پاک‌کن و شیشه‌شور اطمینان حاصل کرده و همچنین وضعیت جوی و راه‌ها را جویا شوند.

وی ادامه داد: همراه داشتن پتو و پوشش گرم ضروری است تا درصورت گیر کردن در برف و کولاک، سرنشینان خودرو تا رسیدن تیم‌های امدادی از سرما در امان باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اضافه کرد: تیم‌های هلال‌احمر در برخی از مسیرهای فرعی نسبت به اسکورت خودروهای گرفتار در برف تا رسیدن به مقصد اقدام کردند.

سنجربگی افزود: با توجه به اینکه برف‌روبی راه‌های فرعی پس از بازگشایی جاده‌های اصلی صورت می‌گیرد، خانواده‌هایی که قصد عزیمت به روستا دارند، پیش از شدت گرفتن برف و انسداد راه حرکت کنند.

شناسه خبر 79921