شناسه خبر:79951
1402/12/8 13:45:45

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی روستایی گورابین دهلران خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 19 کیلومتر خط انتقال آب، 12 روستای مجتمع گورابین این شهرستان با جمعیت دو هزار و 768 نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

پرویز ناصری روز دوشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام معین استانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در فاز اول، در راستای جبران کمبود آب شرب روستاهای مجتمع گورابین، شامل گوراب بالا، گوراب پایین زراب، هفتکده، بردی و سرکمر شهرستان دهلران که معمولاً در فصول گرم سال با مشکل کمبود، افت فشار و قطعی آب روبه‌رو بودند اقدام به احداث سه باب مخزن به حجم 800 متر مکعب برای روستاهای هفتکده، زراب، و سرکمر کرد.

وی بیان کرد: در همین راستا شبکه توزیع آب روستاهای هفتکده، زراب و بردی به طول 18 کیلومتر نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تأکید کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی بطول 19 کیلومتر برای انتقال آب از چشمه گوراب بالا تا مخزن جدید روستای هفتکده شروع که بعلت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد و با رایزنی‌های صورت‌گرفته این مشکل مرتفع شد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

ناصری یادآور شد: با مجموع اقدامات انجام شده 12 روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و 768 نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم تأکید کرد و گفت: آبفا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در چند جبهه کاری در حال اجرای پروژه‌های آبرسانی بوده که امیدواریم با تکمیل آن‌ها، ضمن تحقق وعده‌های دولت، آب شرب پایدار در دسترس مردم قرار گیرد.

شهرستان گرمسیری دهلران در مجاورت استان خوزستان و در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

 

شناسه خبر 79951