شناسه خبر:79963
1402/12/9 11:20:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی 11 ماه سال جاری 32 میلیون و 274 هزار و 661 قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این میزان نسبت به سال پیش افزایش 6 میلیون قطعه‌ای دارد.

علی دولو ظهر روز گذشته در جلسه بررسی میزان جوجه‌ریزی در سالن جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی 11 ماه سال جاری 32 میلیون و 274 هزار و 661 قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این میزان نسبت به سال پیش افزایش 6 میلیون قطعه‌ای دارد، اظهار کرد: این میزان جوجه‌ریزی در یک‌هزار و 294 واحد مرغداری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این مهم نشان از افزایش تولید گوشت مرغ در استان دارد، افزود: طی ماه‌های اخیر رکورد جوجه‌ریزی در استان شکسته شده، به‌طوری که 110 تا 115 درصد نسبت به تعهد، تحقق صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ضمن اعلام رتبه برتر کشوری در این زمینه، یادآور شد: به‌صورت میانگین روزانه بین 190 تا 200 تُن مرغ در استان تولید می‌شود؛ از همین رو گوشت مرغ مورد نیاز بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان تأمین شده است.

وی در بخش دیگر با تأکید بر اینکه این مهم با تعامل و همکاری واحدهای مرغداری و اتحادیه مرغداران صورت گرفته است، اضافه کرد: در راستای تسهیل روند تولید، توزیع نهاده‌های مدت‌دار بین 4 تا 6 ماه و همچنین اعطای تسهیلات به‌منظور بهسازی و افزایش ظرفیت واحدها، در دستور کار بوده است.

دولو در ادامه تصریح کرد: در این راستا طی امسال از محل ردیف اعتبارات 95 میلیارد تومان به مرغداران تسهیلات اعطا شده است.

وی با بیان اینکه خرید حمایتی نیز از اقدامات حمایتی در این بخش است، تأکید کرد: خرید حمایتی مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی درحال اجرا است؛ این مهم در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از اُفت تولید انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند توزیع مرغ از دیگر اقدامات است، به‌نحوی که از تولید تا مصرف به‌صورت هوشمند قابلیت رصد و پایش دارد.

وی در پایان تأکید کرد: در این خصوص کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف برگزار شده است.

شناسه خبر 79963