شناسه خبر:79977
1402/12/9 13:41:48
معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان خبر داد؛

رقابت 133 نامزد انتخاباتی در 5 حوزه انتخابیه کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: با انصراف و ائتلاف تعدادی از کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه استان اکنون رقابت توسط 133 نفر در پنج حوزه انتخابیه ادامه دارد.

مهدی رمضانی صبح سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در فضایی امن و سالم است و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در این راستا شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: به‌صورت کلی امنیت انتخابات به فراجا واگذار شده و در استان نیز فراجا امنیت انتخابات را برعهده دارد و نیروهای امنیتی نیز با اشراف کامل تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان دغدغه اصلی مسئولان کشور را تقویت گزینه مشارکت در انتخابات دانست و اعلام کرد: معتقدیم کلید توسعه کردستان مشارکت در انتخابات است.

رمضانی تصریح کرد: مشارکت سیاسی قطعاً اگر عدد بالا و قابل توجهی باشد توان مذاکراتی مسئولان استان را برای مطالبه بالا می‌برد.

وی افزود: باید تلاش شود برچسب منفی از پیشانی کردستان برچیده شود و ریل‌های توسعه در کردستان به حرکت درآید که ابن مهم با مشارکت حداکثری مردم به ثمر می‌نشیند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کاندیداها انصراف داده‌اند، اضافه کرد: 133 کاندیدا امروز در حال رقابت هستند و در هر حوزه انتخابیه 22 نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان اضافه کرد: تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه سقز و بانه 11 نفر، حوزه انتخابیه سنندج 48 نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان 24 نفر، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد 21 نفر و در حوزه انتخابیه بیجار 29 نفر رقابت می‌کنند.

*1296 شعبه اخذ رأی در کردستان فعال است

رمضانی تعداد شعبات اخذ رأی را یک‌هزار و 296 نفر خواند و افزود: انتخابات کردستان تمام الکترونیک نیست و کاری که در کردستان شکل گرفت جهادی بود تا با توپوگرافی خشن بتوانیم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم و در مجموع در 50 نقطه آفلاین هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلفات سازمان یافته وصول نشده و دادگستری از چند ماه قبل گزارش‌های را بررسی می‌کنند ولی تخلف مستندی محرز نشده است.

**یک میلیون و 250 هزار کردستانی واجد شرایط رأی

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان تعداد واجدان اخذ رأی استان را یک میلیون و 250 هزار نفر دانست و بیان کرد: در حال حاضر 25 هزار نفر در فرمانداری و بخشداری‌ها متصدی برگزاری انتخابات هستند.

رمضانی یادآور شد: در این دوره شاهد افزایش 41 درصدی تعداد کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی نسبت به دور قبل هستیم.

وی اضافه کرد: از مجموع تعداد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که در این دوره رقابت دارند، 118 آقا و 15 نفر از نامزدهای انتخابات در استان کردستان خانم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در استان کردستان چهار نامزد برای انتخابات خبرگان رهبری فعالیت دارند.

رمضانی امیدواری را فرمول اصلی برگزاری انتخابات و مشارکت پرشور دانست و اضافه کرد: ضدانقلاب به‌دنبال عدم مشارکت مردم است اما باید مردم را به مشارکت پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.

وی همچنین نقش رسانه را در برگزاری انتخابات پرشور مهم خواند و اعلام کرد: رسانه باید سکوی امیدافرینی برای مردم باشد.

 

شناسه خبر 79977