شناسه خبر:80041
1402/12/10 12:28:44

پاکستان اعلام کرد که این کشور با همکاری جمهوری اسلامی ایران موفق به سرکوب یک باند قاچاق انسان، بازداشت چهار پاکستانی و نجات دو تبعه ربوده‌شده این کشور به کمک نیروهای امنیتی ایران شده است.

به گزارش روز چهارشنبه سپهرغرب و به نقل از بیانیه رسمی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) در اسلام‌آباد، پاکستان اعلام کرد که این کشور با همکاری جمهوری اسلامی ایران موفق به سرکوب یک باند قاچاق انسان، بازداشت چهار پاکستانی و نجات دو تبعه ربوده‌شده این کشور به کمک نیروهای امنیتی ایران شده است. با هماهنگی صورت‌گرفته توسط دفتر افسر رابط آژانس‌ تحقیقات فدرال پاکستان در تهران و نهادهای مرتبط ایرانی، این شبکه قاچاق انسان از پاکستان به ایران متلاشی شد.

در این بیانیه آمده است: در پی همکاری مؤثر دو کشور یک عنصر اصلی باند قاچاق انسان با ملیت پاکستان در ایران بازداشت شد و پس از تحقیقات صورت‌گرفته سه نفر دیگر از همدستان وی در پاکستان بازداشت شدند.

روابط عمومی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان افزود که نیروهای امنیتی ایران موفق شدند دو تبعه پاکستانی که توسط عوامل پاکستانی قاچاق انسان به گروگان گرفته شده بودند را آزاد کنند و تلاش‌ها برای آزادی سومین تبعه پاکستانی نیز ادامه دارد.

در بیانیه مذکور آمده است: اقدامات ضربتی برای شناسایی دیگر عوامل دخیل در قاچاق انسان در پاکستان ادامه خواهد داشت.

طی سال‌های اخیر نیروهای مرزی ایران هزاران تبعه پاکستانی در قالب مهاجران غیر قانونی را بازداشت کرده و به مقام‌های مرزی این کشور در مرز میرجاوه تحویل داده‌اند.

به نقل از منابع خبری، اتباع پاکستانی به‌منظور یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیر قانونی به ایران، سعی در رسیدن به دروازه‌های دیگر کشورها دارند.

گروه‌های غیر قانونی قاچاق انسان در این منطقه اقدام‌های خطرناکی را در اعزام مهاجران غیر قانونی به آن سوی مرزها به کار می‌بندند و گاه با حبس چندین نفر در محفظه‌های اتومبیل‌های عبوری و یا بار کامیون‌ها، وضعیت نامناسبی برای مسافران غیر قانونی ایجاد می‌کنند.

رسانه‌های خبری پاکستان در برخی موارد خبر قربانی شدن مهاجران غیر قانونی در مرزها و مناطق هم‌جوار با ایران را منعکس می‌کنند.

 

 

شناسه خبر 80041