شناسه خبر:80071
1402/12/12 12:12:03
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

مسجدمحوری از اولویت‌های سال آینده ارشاد اسلامی کرمانشاه است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مسجد محوری در فرهنگ‌سازی محلی، گفت: مسجدمحوری از اولویت‌های سال آینده ارشاد اسلامی کرمانشاه است.

پوریا جلالی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی با معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط مستمر و پیوسته دانشگاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز رخدادهای مهمی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جای خالی دانشگاه فرهنگ و هنر در کرمانشاه احساس می‌شود که طی روزهای آینده جلساتی را با حضور مسئولان برای این موضوع خواهیم داشت.

وی بیان کرد: ارتباط بین دانشگاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تقویت شود و تا زمانی که هم‌افزایی کامل بین دانشگاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار داشت اقدامات فرهنگی پایداری در استان به وقوع بپیوندد.

جلالی ادامه داد: دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز علمی اگر مورد غفلت قرار بگیرند، قطعاً صدمات آن شامل تمام بخش‌های جامعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه آمادگی دارد تا هنرمندان دانشگاهی را به صندوق هنر معرفی کند تا آن‌ها از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

جلالی تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که می‌تواند به کمک اداره فرهنگ و ارشاد محقق شود، عرضه تولیدات فرهنگی است و این موضوع تنها مربوط به عرضه به بازار نیست، بلکه این نهاد می‌تواند به دیده شدن تولیدات کمک کند و هیچ موضوعی برای یک هنرمند به اندازه دیده شدن آثار با اهمیت نیست.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده سه موضوع مسجدمحوری، توجه به مناطق حاشیه‌نشین و کادرسازی در اولویت ویژه قرار گرفته است و امسال نیز سعی کرده‌ایم رویدادهای هنری را به میان مردم ببریم.

شناسه خبر 80071