شناسه خبر:80073
1402/12/12 12:13:51
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد:

نقش بسیار تأثیرگذار متخصص زنان در جوانی جمعیت

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ضرورت مسئله جوانی جمعیت و تحقق آن، گفت: نقش متخصص زنان در فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

قباد محمدی شامگاه چهارشنبه در بیست‌وسومین قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: مسئله جوانی جمعیت از مهم‌ترین مسائل کشور ما محسوب می‌شود و اقدامات بسیار خوبی در کشور در این خصوص درحال انجام است.

وی افزود: توجه به امر جوانی جمعیت از فرمایشات و تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است و دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان یکی از متولیان این امر در استان تلاش خود را جهت تحقق آن انجام خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: نقش متخصصین زنان در فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در راستای ترویج مزایای زایمان طبیعی و مضرات سزارین با همکاری رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما باید در اولویت قرار گیرد.

محمدی همچنین بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از صداوسیما، معاونت بهداشتی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از تجهیز مرکز سطح دو ناباروری کرمانشاه ظرف دو هفته آینده خبر داد.

ابراهیم شکیبا اظهار کرد: کاهش نرخ بارروی کلی به دنبال بی‌فرزندی، کم‌فرزندی و تأخیر در فرزند‌آوری در سال‌های گذشته، منجر به سقوط نرخ رشد جمعیت و مواجهه کشور با بحران جمعیت شده است.

وی افزود: مسئله‌ای که بحران جمعیت را در ایران ویژه کرد، سرعت بالای کاهش باروری در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هریک از دستگاه‌ها موظف به اجرای نقش مؤثر مرتبط با فعالیت‌ها و امکاناتشان در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان مجموعه‌ای که 60 درصد از مواد قانون مذکور متوجه او است، به‌عنوان جلودار این حرکت عظیم و حیاتی وظایف متعددی برعهده دارد که عمل به آن‌ها جز با توجیه و همراه کردن کارکنان نظام سلامت میسر نیست.

شناسه خبر 80073