شناسه خبر:80079
1402/12/12 12:40:48

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان گفت: ما نماینده‌ای می‌خواهیم که درد مردم را درک کرده و مشکل جامعه مانند بیکاری و ازدواج جوانان را حل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن طاهری جمعه 11 اسفند در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین مجلس شورای و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اسلامی، بیان کرد: مسلم است هر ملتی که حضور در صحنه داشته باشد، استکبار جهانی و هر دشمنی که میل به تهاجم و خیانت به آن کشور را دارد، مأیوس می‌شود و این موضوع تنها اختصاص به ایران ندارد بلکه در تمام دنیا تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه مردم ما در حماسه 22 بهمن دشمن را مأیوس کردند، ادامه داد: استکبار جهانی به خوبی می‌دانند در مقابل مردم در صحنه و مقاوم شکست می‌خورند بنا به چنین کشوری حمله نمی‌کنند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انتخابات و بیان ملاک نامزدهای اصلح توسط ایشان و انعکاس گسترده این بیانات در فضای مجازی، بیان کرد: از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری این بود که فرمودند بعضی‌ها می‌گویند نماینده باید زبان خارجی بلد باشد و غیره اما این موضوعات به چه درد مجلس می‌خورد؟ ما نماینده‌ای می‌خواهیم که درد مردم را درک کند و از نظر دینی مشکل جامعه مانند بیکاری و ازدواج جوانان را حل کند.

طاهری تأکید کرد: کسانی که رأی می‌گیرند باید بدانند چه مسئولیتی بر دوششان می‌آید و فردای قیامت باید به این موکلین پاسخ دهند چراکه شما با رأی این افراد به این جایگاه رسیدید و نباید به فکر مال دنیا باشند، این مسائل گرفتاری دنیا و آخرت را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان باید نسبت به پستی که دارند، احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: براساس آیات قرآن در روز قیامت از کسانی که مسئولیتی بر عهده داشتند، محاسبه سختی می‌شود و به دهان انسان مهر می‌زنند و تمام اعضا و جوارح او کارهایش را شهادت می‌دهند پس باید برای حل مشکلات مردم و جامعه دقت کنید.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اهمیت بررسی و تحقق در انتخاب کاندیدای اصلح توسط رأی‌دهندگان، تأکید کرد: باید مردم با دقت تحقیق کنند که چه کسی انگیزه خدمت به مردم، تصمیم به حل مشکلات مردم و تقوا دارد، این‌ مسئولیت برای ما هم وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرارت‌های استکبار جهانی در وقایع نسل‌کشی در غزه، خاطرنشان کرد: تمام دنیا معتقد به آتش بس هستند اما اقدامی نیست و دست یک جانی را باز کرده‌اند و نزدیک به 30 هزار مسلمان را کشته‌ است.

امام جمعه موقت همدان در پایان سخنانش به مناسبت‌های هفته جاری اشاره و بیان کرد: بزرگداشت عملیات کربلای 7، روز احسان و نیکوکاری، روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، سالروز تأسیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و روز درختکاری از جمله مناسب‌های مهم این هفته هستند که باید در اجرای آنها اهتمام داشت.

شناسه خبر 80079