شناسه خبر:80080
1402/12/12 12:45:09

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: فرماندار همدان گفت: 375 شعبه را‌ی گیری در حوزه انتخابیه همدان و فامنین فعال است.

مسلم مخفی در نشست خبری که در محل سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه از 10 ماه پیش ستاد انتخابات استان همدان در قالب هیئت‌های اجرایی شبانه‌روزی تلاش کردند تا انتخابات به نحو شایسته‌ای برگزار شود،اظهار کرد: 375 شعبه را‌ی‌گیری در حوزه انتخابیه همدان و فامنین فعالیت داشتند.

وی افزود: از این میزان 322 شعبه در حوزه انتخابیه همدان و جمعا در حوزه انتخابیه همدان و فامنین 375 شعبه فعال بودند.

فرماندار همدان با عنوان اینکه روز انتخابات، روز موعود و جشن مردم ایران است تا پای صندوق‌های رای‌ بار دیگر سرنوشت خود را تعیین کنند‌،تصریح کرد: امسال بیش از 8 هزار نفر در سطح شهرستان همدان امر نظارت،اجرا و امنیت انتخابات را به عهده داشتند.

مخفی با تاکید بر اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از انتخابات در همدان شده است،افزود: پیش‌بینی افزایش مشارکت را نسبت‌ به سال‌های قبل داریم.

    امید است شاهد شکل‌گیری یک مجلس قوی و کارآمد باشیم

فرماندار همدان در ادامه تصریح کرد: امروز مردم همدان به فرامین رهبری لبیک گفتند و حضور پرشوری داشتند، امید است شاهد شکل‌گیری یک مجلس قوی و کارآمد باشیم تا ریل‌گذاری خوبی برای حرکت دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد.

فرماندار همدان درخصوص آمار رای‌اولی ما در شهرستان همدان تصریح کرد: در شهرستان همدان بیش از 15 هزار رای اولی داریم که در انتخابات شرکت کردند.

وی درخصوص نظارت بر انتخابات، گفت: 320 نفر در قالب هیئت بازرسی برای نظارت بر حسن اجرای انتخابات حضور دارند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در حوزه تبلیغات تقریبا 6 مورد تخلف را به مراجع قضایی گزارش داده‌ایم، اظهار کرد: برخی از تخلف‌ها حاد نبود و در جلسه هیئت اجرایی رسیدگی و تذکر داده شد و به برخی نیز پس از دعوت، حضوری تذکر داده شده است و در مجموع عمده تخلفات در فضای مجازی ناشی از جهل نسبت به قوانین است.

این مقام مسئول درخصوص تخلفات درصف رای و القای نام افراد به مردم، افزود: به نمایندگان فرمانداری و ناظران تذکر داده شده تا اطراف شعب اخذ رای را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را اطلاع دهند.

مخفی افزود: مورد خاص تخلف ما فعالیت در فضای مجازی بود که به پلیس فتا اعلام شد و صفحه بسته شد. دیگر تخلفات صورت گرفته در حوزه‌هایی مثل تخلف در اندازه و ابعاد عکس‌های منتشر شده بود که به افراد تذکر داده شده‌است.

فرماندار همدان در پایان با اشاره به اینکه امسال 20 درصد بیشتر تعرفه انتخابات در اختیار شعب قرار داده‌ایم، توضیح داد: در مرحله اول انتخابات 175داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان همدان ثبت‌نام کرده‌اند و از این میزان حدود 130 نفر تأیید صلاحیت شدند که با احتساب افرادی که انصراف دادند و هم اکنون 93 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شناسه خبر 80080