شناسه خبر:80106
1402/12/13 12:23:36

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پایش هوشمند اراضی استان با استفاده از ظرفیت ماهواره خیام خبر داد و گفت: شناسایی سه برابری ساخت‌وسازهای غیر مجاز با تصاویر ماهواره محقق شده است.

فرهنگ زمانی از پایش هوشمند اراضی استان با استفاده از ظرفیت ماهواره خیام خبر داد و اظهار کرد: ماهواره خیام فرصتی برای شناسایی سه برابری ساخت‌وسازهای غیر مجاز در استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از فناوری‌ روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان برای نظارت و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز استفاده می‌کنیم، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت‌وسازهای غیر مجاز در سطح استان اعاده به وضع سابق می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: تا پیش از این به‌واسطه گزارش مردمی و گشت‌زنی ساخت‌وسازهای غیر مجاز شناسایی می‌شد، درحالی که با پایش هوشمند اراضی ضریب تشخیص صددرصدی است.

وی با تأکید بر اینکه این مهم از باب هدررفت انرژی و زمان همچنین به‌کارگیری نیروی انسانی مقرون‌به‌صرفه است، تصریح کرد: قطعاً با وجود ظرفیت ماهواره خیام همه ساخت‌وسازهای غیر مجاز به دادگاه ارجاع داده و یا در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 در بدو امر نسبت به برخورد با متخلفین اقدام می‌شود.

زمانی در بخش دیگر از اجرای 554 مورد اعاده به وضع سابق و اعمال تبصره دو ماده 10 با دستور مرجع قضائی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: 142 مورد نیز اجرای احکام قلع‌وقمع در استان صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به رفع تداخل 920 پلاک در استان، تأکید کرد: پلاک‌های استان 75 درصد ازنظر تعداد و 83 درصد ازنظر مساحت رفع تداخل شده است.

 

شناسه خبر 80106