شناسه خبر:80108
1402/12/13 13:01:09

منتخبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان همدان با رأی مردم مشخص شدند.

* حمیدرضا حاجی‌بابایی و عباس صوفی، نمایندگان همدان و فامنین

حمیدرضا حاجی‌بابایی و عباس صوفی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین بیشترین میزان آرا را کسب کردند و به‌عنوان نمایندگان منتخب مردم راهی مجلس دوازدهم شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از هیئت‌های اجرایی انتخابات، حاجی‌بابایی با کسب 58 هزار و 349 رأی و صوفی با 47 هزار و 934 رأی، به‌ترتیب با کسب بیشترین آرا از مجموع آرای صحیح گرفته‌شده (206 هزار و 576 رأی) به‌عنوان منتخبان مردم حوزه انتخابیه همدان و فامنین انتخاب شدند.

حوزه انتخابیه همدان دارای دو کرسی در خانه ملت است که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 93 داوطلب یعنی به‌ازای هر کرسی 46 نامزد در آن با یکدیگر رقابت کردند.

288 شعبه ثابت و سیار در شهر همدان، مریانج و بخش مرکزی، 32 شعبه در حوزه فرعی شرا، 34 شعبه در حوزه فرعی فامنین و بخش مرکزی و 21 شعبه در حوزه فرعی شرا برای جمع‌آوری آرای مردم‌ در 11 اسفندماه 1402 درنظر گرفته شده بود.

550 هزار و 503 نفر در شهرستان همدان، 33 هزار و 104 نفر در فامنین و درمجموع 583 هزار و 607 نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین واجد شرایط رأی دادن بودند.

* احد آزادیخواه، منتخب مردم ملایر/ تکلیف منتخب بعدی در دور دوم مشخص می‌شود

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با کسب 22 هزار و 897 رأی به‌عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه ملایر شناخته شد، اما تکلیف منتخب بعدی در دور بعدی انتخابات تعیین خواهد شد.

طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات وزارت کشور، آزادیخواه از مجموع 88 هزار و 255 رأی گرفته‌شده صحیح، موفق به کسب 22 هزار و 897 رأی شد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه سابقه دو دوره نمایندگی در دوره دهم و یازدهم را در مجلس شورای اسلامی دارد.

در این حوزه انتخابیه همچنین حسین احمدی و احمد آریائی‌نژاد هرکدام به‌ترتیب با 16 هزار و 612 و 16 هزار و 687 رأی، به مرحله دوم راه یافتند.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله نخست 185 نفر پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام 101 نفر قطعی شد و از این تعداد 70 نفر تأیید صلاحیت شدند.

پس از اعلام انصراف‌ها در مهلت قانونی و تغییر حوزه انتخابیه، 55 نفر در میدان رقابتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 50 نفر مرد و پنج نفر زن است.

در این دوره از انتخابات 199 شعبه، به 220 شعبه گرفتن رأی افزایش یافت که از این تعداد 108 شعبه شهری، 112 شعبه روستایی، 147 شعبه ثابت و 73 شعبه سیار بود و بیش از پنج هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات در این شهرستان بودند.

ملایر در این دوره از انتخابات به‌عنوان چهار شهر آزمونه (پایلوت) کشور برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک انتخاب شد که انتخابات در کل این شهرستان به‌صورت تمام‌الکترونیک برگزار شد.

شهرستان ملایر صاحب دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

* علیرضا نثاری، منتخب مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی

علیرضا نثاری با کسب 18 هزار و 446 رأی گرفته‌شده به‌عنوان منتخب مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

براساس اعلام هیئت‌های اجرایی انتخابات، نثاری این میزان رأی را از مجموع آرای صحیح گرفته‌شده (73 هزار و 508 رأی) به‌دست آورده است.

علیرضا نثاری برای نخستین‌بار حضور در مجلس شورای اسلامی را به‌عنوان منتخب مردم تجربه می‌کند.

براساس آخرین آمار از مجموع حدود 78 هزار آرای گرفته‌شده از نهاوند، میزان مشارکت بیش از 54 درصد این شهرستان به ثبت رسید.

151 شعبه گرفتن رأی ثابت و سیار در شهرستان نهاوند و بخش‌های گیان، زرین‌دشت و خزل جانمایی شده بود.

* فتح‌الله توسلی منتخب مردم بهار و کبودراهنگ شد

فتح‌الله توسلی با کسب بیشترین آرای گرفته‌شده به‌عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ انتخاب شد.

براساس اعلام وزارت کشور، فتح‌الله توسلی با تعداد 38 هزار و 195 رأی از سوی مردم بهار و کبودراهنگ، به‌عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه برگزیده شد.

توسلی هم‌اکنون و در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز نماینده مردم بهار و کبودراهنگ است.

142 شعبه ثابت و سیار در شهرستان کبودراهنگ و 119 شعبه ثابت و سیار در شهرستان بهار به‌منظور جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات 11 اسفندماه جانمایی شده بود.

* کرسی مجلس دوازدهم در تویسرکان بار دیگر به محمدمهدی مفتح رسید

محمدمهدی مفتح با کسب حداکثر آرا به‌عنوان منتخب مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

براساس اعلام هیئت اجرایی انتخابات، محمدمهدی مفتح با کسب 10 هزار و 393 رأی گرفته‌شده به‌عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه برگزیده شد.

مفتح هم‌اکنون و در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز نماینده مردم تویسرکان است.

واجدین شرایط این شهرستان حدود 76 هزار نفر بود که در 104 شعبه ثابت و سیار حضور یافتند.

شهرستان تویسرکان شاهد رقابت 29 کاندیدا برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و محمدمهدی مفتح توانست حداکثر آرا را به‌دست آورد.

* سیدابوالحسن مصطفوی‌غمام منتخب مردم رزن و درگزین شد

سیدابوالحسن مصطفوی‌غمام با کسب بیشترین آرای گرفته‌شده به‌عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه رزن و درگزین انتخاب شد.

هیئت اجرایی انتخابات گزارش دادند مصطفوی‌غمام با کسب 16 هزار و 28 رأی، منتخب مردم حوزه انتخابیه رزن و درگزین شده است.

23 نفر در این حوزه انتخابیه برای کسب کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند.

جمع‌آرای گرفته‌شده صحیح در این حوزه انتخابیه 56 هزار و 963 رأی بوده است.

* اکبر رنجبرزاده به‌عنوان نماینده مردم اسدآباد انتخاب شد

اکبر رنجبرزاده با کسب 16 هزار و 79 رأی از مجموع 37 هزار و 678 رأی گرفته‌شده صحیح در حوزه انتخابیه شهرستان اسدآباد به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

براساس اعلام هیئت‌های اجرایی انتخابات، اکبر رنجبرزاده برای سومین‌بار موفق به کسب کرسی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه اسدآباد شد.

در حوزه انتخابیه اسدآباد 22 نفر برای کسب کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

تعداد واجدین شرایط در شهرستان اسدآباد حدود 73 هزار بود.

گفتنی است؛ با اتمام شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری در استان همدان بنا بر اعلام غیر رسمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی و آیت‌الله موسوی فراز (اصفهانی) به‌ترتیب راهی مجلس خبرگان شدند.

براساس اعلام هیئت‌های اجرایی انتخابات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی هم‌اکنون نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام‌جمعه شهر همدان است.

موسوی فراز (اصفهانی) نیز مدیریت حوزه‌های علمیه همدان را عهده‌دار است؛ وی همچنین عضو پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم استان همدان در این مجلس است.

استان همدان در مجلس شورای اسلامی دارای دو کرسی است. در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه نامزد در استان همدان با یکدیگر رقابت کردند.

 

 

شناسه خبر 80108