شناسه خبر:80118
1402/12/13 13:12:40
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان خبر داد:

گام مهم شهرداری همدان در توانمندسازی سرمایه منابع انسانی با استقرار ایزو 10015

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان از گام مهم شهرداری همدان در توانمندسازی سرمایه منابع انسانی با استقرار ایزو 10015 خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مجتبی حمزه‌رستگار از گام مهم شهرداری همدان در توانمندسازی سرمایه منابع انسانی با استقرار ایزو 10015 خبر داد و اظهار کرد: قراردادی درخصوص استقرار ایزو 10015 بین شهرداری و دانشگاه بوعلی‌سینا جهت استاندارد‌سازی فرایند آموزشی کارکنان شهرداری همدان منعقد شد.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه نیروی انسانی در شهرداری همدان، افزود: هر سازمانی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده خود نیازمند نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه است که شهرداری همدان با پیاده‌سازی این فرایند درصدد ارتقای توانمندی سرمایه نیروی انسانی و بهبود کیفیت و کمیت ارائه خدمات به شهروندان است.

این مقام مسئول در حوزه برنامه‌ریزی ابراز کرد: آموزش نقش محوری در ارتقای توانمندی‌ها و انتقال دانش و مهارت و تقویت نیروی انسانی شهرداری در انجام وظایف محوله دارد و ارتقای سطح آموزشی کارکنان در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی است.

حمزه‌رستگار با بیان اینکه این قرارداد دارای چندین فاز است، گفت: مهم‌ترین مفاد این قرارداد شامل شناسایی نیازهای آموزشی، طراحی و برنامه‌ریزی آموزشی، اجرای آموزش در چارچوب استاندارد ایزو 10015 و ارزیابی مستمر آن است.

معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان به فاز نخست این قرارداد اشاره و تصریح کرد: فاز نخست شامل تعیین نیازهای آموزشی با تحلیل نیازهای حوزه‌های شغلی شهرداری براساس نقش‌ها، وظایف، مسئولیت‌ها و اهداف سازمانی درحال اجرا است.

همچنین در این خصوص رئیس اداره آموزش و پژوهش شهرداری همدان با اشاره به اهمیت کیفی‌سازی آموزش کارکنان شهرداری همدان، عنوان کرد: با توجه به اینکه منابع و سرفصل‌های آموزشی موجود مربوط به حداقل 12 سال پیش است، در فرایند استاندارد ایزو 10015 ضمن شناسایی نیازهای آموزشی مشاغل جدید و وظایف شغلی آن‌ها، نسبت به‌روزرسانی شایستگی‌های شغلی و تعیین سرفصل‌های آموزشی مشاغل اقدامات لازم صورت گرفته شده است.

سعید ترکمان افزود: تاکنون نسبت به نیازسنجی 70 گروه شغلی با حضور 250 نفر از کارکنان خبره در مشاغل تخصصی شهرداری اقدام شده است.

 

شناسه خبر 80118