شناسه خبر:8013
1398/2/21 09:33:50
مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام خبر داد:

برنامه‎ریزی 6 گانه بنیاد مستضعفان برای محرومیت‎زدایی از استان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام از برنامه‎ریزی 6 گانه بنیاد مستضعفان برای محرومیت‎زدایی از ایلام خبر داد و گفت: این طرح در چند منطقه استان اجرا می‌شود.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، یوسف فریادی‎زاده، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای فعالیت‌های هماهنگ محرومیت‎زدایی خود در سراسر کشور در استان ایلام نیز طرحی در 6 بخش را در حوزه‌های محرومیت‎زدایی، حمایت از مادران باردار، نوسازی مدارس، تأمین مسکن خانواده‌های دو معلول، مسکن محرومان و طرح‌های عمرانی و اشتغال‎‌زایی پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در فاصله سال‌های 88 تا 97 تعداد سه هزار و 39 مادر باردار کم‎برخوردار را در چارچوب طرح حمایت از مادران باردار و شیرده مورد حمایت قرار داده، تصریح کرد: تاکنون بیش از 14 هزار سبد غذایی در 10 منطقه استان برای حمایت از این مادران توزیع شده‎است، همچنین دو هزار و 300 خانوار بالای سه نفر زیر پوشش کمیته امداد در شهرستان ملکشاهی از سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی استفاده کرده‎اند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام ادامه داد: بنیاد مستضعفان همچنین در حوزه اشتغال مناطق سیل‎زده مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار به تسهیلات یارانه‌ای جهت اشتغال از طریق بانک سینا برای هر یک از استان‌های سیل‎زده در نظر گرفت.

فریادی‎زاده یادآوری کرد: بنیاد مستضعفان در قالب پروژه نوسازی مدارس در سال 95 و 96 تعداد هشت کلاس درس را در شهرستان‌های ملکشاهی، مهران، ایوان و بدره نوسازی و تحویل آموزش‎وپرورش استان داده‎است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 96 و 97 نیز ساخت 6 کلاس درس در شهرستان‌های چرداول، هلیلان، آبدانان، دهلران و موسیان در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت فیزیکی 26 درصدی همراه شده‎است.

فریادی‎زاده با اشاره به اینکه این بنیاد در حوزه بهداشت و درمان ساخت مرکز سلامت شبانه‎روزی درجه یک دشت عباس- دهلران را در دستور کار قرار داد که ساخت آن تا پایان شهریور سال 98 به پایان می‌رسد و به همراه دو دستگاه آمبولانس به دستگاه مسؤول در استان تحویل می‌شود، افزود: همچنین ساخت بیمارستان شهرستان ملکشاهی با سرمایه‎گذاری 7.5 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از مهم‌ترین پروژه‌های محرومیت‎زدایی در استان است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام ابراز کرد: واگذاری سه هزار و 854 فقره املاک علوی با کاربری مسکونی، تجاری و زراعی در شهرستان‌های چرداول، ایوان و سیروان به‎صورت رایگان، کمک به احداث و تکمیل 36 واحد مسکونی شهری و 39 واحد مسکونی روستایی با سرمایه‎گذاری پنج میلیارد و 500 میلیون تومانی بنیاد مستضعفان در قالب طرح تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و 18 مورد تأمین مسکن خانوارهای کم‎درآمد از اقدامات این بنیاد است.

وی افزود: طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان ملکشاهی، آغاز به کار پروژه باغ زیتون 500 هکتاری سرچم هلیلان با اعتبار بالغ‎بر 360 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 120 نفر به‎صورت دائم، تأسیس گاوداری شیری یک هزار رأسی در شهرستان ایوان با اشتغال‌زایی برای 32 نفر از دیگر اقدامات محرومیت‎زدایی بنیاد مستضعفان در این استان است.

به گفته فریادی‎زاده، بنیاد مستضعفان همچنین در سیل اخیر در استان ایلام علاوه بر تقبل هفت هزار تن سیمان لازم برای بازسازی مناطق آسیب‎دیده، تعداد زیادی اقلام امدادی به این مناطق کمک کرده‎است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام یادآوری کرد: این بنیاد در زلزله سال گذشته نیز 15 هزار و500 تن سیمان به ارزش نزدیک به دو میلیارد تومان با همکاری بنیاد مسکن به مناطق آسیب‎دیده اهدا کرد.

شناسه خبر 8013