شناسه خبر:80156
1402/12/14 09:35:22

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز 1403، گفت: به‌زودی فهرستی از برنامه‌های مد نظر اجرایی برای نوروز و ماه مبارک رمضان را که با هماهنگی ستاد سفر استان درحال تدوین است، اعلام و اطلاع‌رسانی عمومی خواهیم کرد.

محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه فعالیت ستاد سفر در استان همدان آغاز شده و طی هفته جاری نیز در جلسه‌ای تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد، بیان کرد: ستاد تسهیلات سفر استان همدان از مدتی پیش فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته‌ها شکل گرفته و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، تبلیغاتی و غیره برای آماده کردن استان درحال انجام است.

وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم وعده بدهیم که همه ایده‌آل‌ها را محقق می‌کنیم، اما تلاش خواهیم کرد امسال آیین‌های سنتی نوروزی و ماه رمضان مردم استان همدان را به گردشگران و مسافران به بهترین نحو معرفی کنیم.

این مقام مسئول افزود: ظرفیت‌هایی که در گردشگری شبانه همدان (از افطار تا سحر) وجود دارد، می‌تواند برای علاقه‌مندان به همدان جذاب باشد و همدان را در این ایام به مقصدی مناسب برای سفر تبدیل کند.

علیزاده تأکید کرد: ادعای ما این است که گردشگری یک فعالیت فرابخشی است و به دستگاه خاصی خلاصه نمی‌شود، بنا‌براین انتظار داریم همه پای کار باشند و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در حد بضاعت حضور قوی و تخصصی پیدا خواهد کرد تا کارها را عالمانه، تخصصی و مبتنی بر نگاه درست فرهنگی و تبلیغاتی انجام دهیم.

وی همچنین خواستار همراهی مردم شد و گفت: از مردم فهیم استان نیز در ایام نوروز انتظار داریم به ما کمک کنند تا هویت فرهنگی و تاریخی همدان را بیشتر و بهتر از گذشته با پذیرایی مطلوب و درخور از میهمانان عزیز سراسر کشور معرفی کنیم.

* هگمتانه جهانی را بهتر بشناسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان همچنین تأکید کرد: امسال تمرکز بهتر و بیشتری بر معرفی هگمتانه جهانی به مسافران نوروزی همدان خواهیم داشت.

معصوم‌علیزاده با تأکید بر اینکه ثبت جهانی آثار تاریخی یک دیپلماسی فرهنگی است که رونقی به صنعت توریسم و گردشگری می‌دهد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای برگزارشده نوروز و ماه مبارک رمضان نیز باعث افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی، هتل‌ها و مراکز پذیرایی استان و ایجاد فضای نشاط و امید می‌شود و از طرفی بستری برای معرفی بهتر آثار تاریخی و جهانی ما هستند.

وی در پایان افزود: به‌زودی فهرستی از برنامه‌های مد نظر اجرایی برای نوروز و ماه مبارک رمضان را که با هماهنگی ستاد سفر استان درحال تدوین است، اعلام و اطلاع‌رسانی عمومی خواهیم کرد.

 

 

شناسه خبر 80156