شناسه خبر:80161
1402/12/14 09:41:02

رئیس توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از سال 1400 تاکنون کانون ارزیابی مدیران در 6 استان راه‌اندازی شده و امروز هم هفتمین کانون ارزیابی شایستگی مدیران کلان منطقه سه آمایشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان راه‌اندازی شد.

احمد جوانمرد روز یکشنبه در آیین افتتاح کانون ارزیابی مدیران منطقه سه وزارت بهداشت در همدان با بیان اینکه 18 هزار تجربه مدیریتی طی یک‌سال گذشته در سامانه مربوط به توسعه مدیریت و تحول اداری این وزارتخانه به ثبت رسیده است، ابراز کرد: از سال 1400 تاکنون کانون ارزیابی مدیران در 6 استان راه‌اندازی شده و امروز هم هفتمین کانون ارزیابی شایستگی مدیران کلان منطقه سه آمایشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه کانون ارزیابی شایستگی مدیران نقطه قوت و اتکا نظام سلامت است، ادامه داد: کمک به شایسته‌گزینی در انتخاب مدیران، جزء اولویت‌های کانون ارزیابی است؛ چراکه باید از توانمندی‌های افراد شایسته و دلسوز در مجموعه استفاده کرد.

جوانمرد با بیان اینکه نگاه‌ها باید برای ارزیابی مدیران دلسوزانه و هوشمندانه باشد، اضافه کرد: نتیجه مطلوب این ارزیابی در دستاوردها و عملکردهای مجموعه قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: انتقال دانش و تجربه بازنشستگان و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها مورد تأکید است؛ چراکه استفاده از تجارب پیشکسوتان نتایج مؤثری را به همراه دارد و این امر سبب توسعه فردی و گروهی در جامعه می‌شود.

رئیس توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درحال حاضر در بهبود و اصلاح فرآیندها عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد و درصورت جبران کمبودهای این حوزه به‌طور حتم نتایج مطلوب در بهره‌وری به همراه دارد.

جوانمرد ادامه داد: تلاش وزارت بهداشت به اصلاح چارچوب‌های سازمانی و مهندسی مشاغل در این وزارتخانه با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در حوزه تحول اداری وزارت بهداشت معطوف شده است.

وی افزود: برنامه‌ها درخصوص جانشین‌پروری تدوین شده که امید می‌رود در این خصوص هم بتوان اقدامات مؤثر و خوبی انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: انتصاب مدیران شایسته دغدغه مهمی است که در عملکرد مجموعه بزرگی مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار مهم و مؤثر است. ‌

محمدمهدی مجذوبی افزود: یکی از اهداف ایجاد خانه مدیران فراهم‌آوری بانک اطلاعات مدیران و تجمیع اطلاعات است و همه مدیران در ادوار مختلف می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم تربیت مدیران کارآمد، گفت: برای توانمندسازی مدیران اقداماتی باید انجام شود که در این خصوص اعتماد به جوانان را در رأس کار خود قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: مهارت‌افزایی همراه با پرورش استعدادها سبب می‌شود که مدیران جوان و توانمند تربیت شوند.

مجذوبی اضافه کرد: رکن اصلی کار مدیریتی پیگیری است که در کنار سایر ارکان معنا پیدا می‌کند.

 

شناسه خبر 80161